נעצר חשוד בזיוף ספרו של שופט העליון אליעזר ריבלין

משה אמר, שכרך במשך שנים את קובצי פסקי הדין של העליון, חשוד בזיוף והפצה של ספר של ריבלין העוסק בדיני תעבורה ■ טוען: "לא ידעתי שאלה עותקים מזויפים"

המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט אליעזר ריבלין, נחשב למומחה הגדול של בית המשפט העליון במשפט אזרחי בכלל ובדיני נזיקין בפרט. בעוד כחודשיים, בהגיעו לגיל 70, יפרוש ריבלין מכס השיפוט, ובאחרונה נודע כי לאחר פרישתו מתכוון ריבלין להתמודד על משרת מבקר המדינה.

ואולם, ריבלין, שאת הקריירה המצליחה שלו התחיל כשופט בית המשפט לתעבורה, הוא לא רק שופט מצטיין, אלא גם יוצרו של אחד מספרי המשפט החשובים והפופולריים ביותר בקרב עורכי דין, העוסקים בדיני תעבורה ובתאונות דרכים: "תאונת הדרכים: סדרי דין וחישוב הפיצויים".

הספר יוצא לאור מזה שנים רבות, ובאחרונה, אחרי 10 שנות עבודה של ריבלין, יצאה מהדורה רביעית ומעודכנת שלו. הספר יוצא לאור בהוצאת "גדין ספרים", שהיא הוצאה משפחתית בבעלות חנה ריבלין, רעייתו של השופט ריבלין, ונמכר במחיר של 1,160 שקל.

באחרונה הגיע למשפחתו של ריבלין מידע כי בשוק "מסתובבים" עותקים מזויפים של הספר. כדי לבדוק את אמיתות המידע, הגיע בשבוע שעבר חתנו של ריבלין, עו"ד בני זיתונה (הנשוי לבתו של ריבלין, עו"ד דפנה ריבלין), אל משה אמר, כורך ומשווק ספרי המשפט, וקנה ממנו את הספר של חותנו המפורסם.

עלעול מהיר בספר שרכש גרם לעו"ד זיתונה להבין כי אכן מדובר בספר מזויף ולא בספר המקורי. החתן של שופט העליון מיהר להגיש תלונה במשטרה כנגד אמר, שהובילה לפתיחת חקירה ולמעצרו.

צילום וכריכה מחדש

המשטרה חושדת כי אמר וחשודים נוספים, שטרם הובאו לחקירה, זייפו את הספר באמצעות רכישת הספר המקורי, צילומו וכריכתו מחדש, או לחילופין על-ידי העתקתו לגלופה והדפסתו מחדש בבית דפוס.

אמר, שבמשך שנים כרך את קובצי פסקי הדין של בית המשפט העליון (הפד"י) עד שאלו הפסיקו להתפרסם בדפוס, מכחיש את החשדות נגדו. לטענתו, הוא רכש את ספריו של השופט ריבלין מסוחר משנה שזייף אותם, ובעת הרכישה וההפצה כלל לא ידע שמדובר בספרים מזויפים.

אתמול (ב') האריך בית משפט השלום בראשון-לציון את מעצרו של אמר ביומיים. השופטת הלית סילש קבעה כי קיים חשד סביר שאמר ביצע את המיוחס לו, וכי המשך מעצרו דרוש עקב חשש לשיבוש הליכי חקירה ונוכח קיומם של מעורבים נוספים בזיוף ובהפצת הספר.

עוד נקבע כי מחר (ד') ישוחרר אמר למעצר-בית תחת תנאים מגבילים ובכפוף להפקדת ערבויות בסך כולל של 85 אלף שקל.

בא-כוחו של אמר, עו"ד אבי עמירם, מסר כי אמר רכש ספרים כשרים לחלוטין, שכנראה זויפו על-ידי סוחר משנה, וכי הוא כלל לא ידע שמדובר בספרים מזויפים כשמכר אותם. "אני מקווה שהמשטרה תגיע למסקנות הנכונות ותסגור את התיק נגד מרשי", ציין.