העליון הוציא צו מניעה למכרז לבתי-קפה בשדה-דב: "נזק לנכים"

ביטל את זכייתה של רשת "קקאו" במכרז לניהול המזנון בנמל התעופה בשדה-דב, שהופעל ב-30 השנים האחרונות ע"י נכה צה"ל

בית המשפט העליון הוציא אתמול (ב') צו מניעה נגד רשות שדות התעופה, האוסר עליה להוציא לפועל מכרז בו זכתה רשת "קקאו" לניהול והפעלת בית-הקפה בשדה התעופה שדה -דב.

המזנון בשדה התעופה הופעל במהלך 30 השנים האחרונות על-ידי נכה צה"ל, כחלק מהליך שיקומו על-פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום). בתחילת פברואר פרסמה רשות שדות התעופה מכרזים פומביים להפעלת המזנונים בטרמינל 1 ובטרמינל 3 שבנתב"ג ובשדה-דב, חלף פרסום מכרזים סגורים בין נכי צה"ל בלבד, בהתאם להוראות תקנות חובת המכרזים.

"רשות שדות התעופה טענה כי תקנות חובת המכרזים אינן חלות עליה, והגדירה את המזנונים המופעלים כיום בשטחי הרשות כ'בתי-קפה', על מנת להתחמק מעריכת מכרז סגור לנכי צה"ל להפעלת המזנונים בשטחי הרשות", אומרים עורכי הדין מידן גריסרו ומשה מרדלר ממשרד עורכי הדין זיו לב ושות', המייצגים את ארגון נכי צה"ל. "זאת כאשר אופי העבודה במקום, כמו גם שטחי ההפעלה, לא צפויים להשתנות כלל (תקנות חובת המכרזים מתייחסות למזנונים, אך לא לבתי-קפה)".

לדברי עו"ד גריסרו, "קבלת טיעוני הרשות היתה גורמת לנכי צה"ל לאבד את ההעדפה המתקנת, שביקש המחוקק להעניק להם במסגרת החקיקה בהפעלת מזנונים בגופים ממשלתיים לצורך שיקומם. כמו כן, קבלת הטיעון היתה גורמת לכך שהנכה, המתפעל את המזנון בשדה-דב ב-30 השנים האחרונות, ייאלץ לפנות את מקומו. כל זאת, לאחר שהנ"ל השקיע בשנים האחרונות ממון רב מכיסו לשיפוץ המזנון, בעקבות דרישת הרשות".

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, מסר: "זוהי דוגמה קלאסית לפגיעה בהליך שיקומו של נכה צה"ל על-ידי המדינה. על המדינה לספק לנכה אפשרות תעסוקה, בייחוד בעסק הנמצא בבעלותה".

מרשות שדות התעופה נמסר: "הרשות אינה נוהגת להגיב על נושאים הנידונים בבית המשפט".