המחוזי הגדיל את הקנס של עודד דסאו ל-1.1 מיליון שקל

קיבל את ערעור הפרקליטות על גובה הקנס שהוטל על דסאו בשלום בסך 100 אלף שקל בלבד ■ עונש זה יתווסף לעונש שנגזר על דסאו בשלום - שנתיים מאסר בפועל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע אמש (ב') כי איש העסקים עודד דסאו ישלם קנס של 1.1 מיליון שקל, או ירצה עונש של 30 חודשי מאסר תמורתו, בגין הרשעתו בהעברות כספים בלתי חוקיות מהחברה לחשבונו הפרטי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. עונש זה יתווסף לעונש שנגזר על דסאו בבית משפט השלום - שנתיים מאסר בפועל.

בכך קיבלו הנשיאה דבורה ברלינר והשופטים ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב את ערעורה של הפרקליטות על גובה הקנס שהוטל על דסאו בערכאה הנמוכה - קנס של 100 אלף שקל בלבד.

דסאו הורשע במירמה ובהפרת אמונים בתאגיד, גניבה בידי מנהל, אי-גילוי מידע ופרסום מטעה, הדחה בחקירה ובעבירות נוספות לפי חוק ניירות ערך. זאת, בגין העברות כספים בלתי חוקיות מהחברה לחשבונו הפרטי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

בכתב האישום המקורי, שהוגש ב-2007 נגד דסאו וגיל פרס, שכיהן כמנכ"ל גולן, מפורטות העברות בנקאיות של מאות אלפי שקלים ועד עשרות מיליוני שקלים שביצע דסאו מחשבון החברה לחשבונו הפרטי. זאת, תוך הסתרת המשיכות מהדירקטוריון, מבעלי המניות ומהמשקיעים.

בספטמבר 2011 גזר בית משפט השלום בתל-אביב עונש של שנתיים מאסר בפועל, 27 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 100 אלף שקל על דסאו.

שופטת השלום, דניאלה שריזלי, כתבה בגזר הדין כי "מעשיו של דסאו פגעו פגיעה כפולה ומכופלת במושכלות יסוד בשוק ההון, ערכי יסוד שבין אדם לחברו וערכי יסוד של הסחר בניירות ערך".