"כל משק בית בארה"ב יוכל להרוויח 2.1 מיליון ד' בשנה"

שילה בייר, יו"ר התאגיד לביטוח פקדונות בארה"ב, שוטחת במאמר ציני ב"וושינגטון פוסט", "שיטה" חדשה להגברת התשואות הפיננסיות של הסקטור הפרטי

במאמר ביקורת ציני שפורסם ב"וושינגטון פוסט", שוטחת שילה בייר, יו"ר התאגיד לביטוח פקדונות בארה"ב, "שיטה" חדשה להגברת התשואות של הסקטור הפרטי בארה"ב - הסובל מקיטון בהכנסה הפרטית ותשואות נמוכות על ההון בבורסה.

"במשך שנים, הפדרל ריזרב הקצה לסקטור הפיננסי כסף זמין בריבית כמעט אפסית. בנקים גדולים וקרנות גידור, בין היתר, התייחסו למזומן זה כ'כסף זול' והשקיעו אותו באג"ח עם תשואות גבוהות", כתבה בייל. "אם כך, למה לא לתת לכולם להשתתף?".

בתוכנית שמציגה בייר, המהווה מעין ביקורת צינית על הקלות הבלתי נסבלת בה מקבל הסקטור הפיננסי כסף נזיל כיום, מציע האחרונה כי "כל משק בית בארה"ב יוכל ללוות 10 מיליון דולר מהפדרל ריזרב בריבית אפסית, ובכסף יוכל לרכוש אג"ח בנצ'מארק ממשלתיות של ממשלת ארה"ב".

כך, מסבירה בייר, לפי הריבית הנוכחית על האג"ח ל-10 שנים (העומדת על כ-2% לערך), יוכלו משקי הבית לקבל רווח נאה של כ-200 אלף דולר בשנה.

"ההרפתקנים יותר יוכלו לקנות אג"ח יווניות הנושאות תשואה של 21%, המהווה הכנסה שנתית של 2.1 מיליון דולר", מקצינה בייר. "אם יוון מסוכנת מדי - לכו על פוטוגל, עם תשואה של 12%, או 1.2 מיליון דולר בשנה (אין סיבה לגלות חמדנות)".

"תחשבו מה אנו יכולים לעשות עם כל הכסף הזה", מסכמת בייר. "אנו יכולים לשלם את המשכנתאות שלנו ולא נזדקק לתוכניות פנסיה, מבלי לעבוד יום אחד במשרד".