ראובני-פרידן נפרד מסיטרואן לטובת טיפול בשברולט

‎‎תקציב הפרסום של שברולט עמד ב-2011 על 32 מיליון דולר במחירי מחירון ■ זרמוןDDB ‎‏ מנהל מו"מ להחזרת תקציב סיטרואן לטיפולו‏‏

השינויים סביב תקציבי הפרסום של מותגי הרכב אינם פוסקים: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום ראובני-פרידן מוותר על הטיפול בתקציב הפרסום של המותג סיטרואן, שאותו קיבל לפני פחות משנה, לטובת טיפול במותג הרכב שברולט - תקציב מותג הרכב הגדול בישראל.

‏כעת, כי מי שעשוי להרוויח מהמהלך האחרון של ראובני-פרידן הוא משרד הפרסום זרמון ‏DDB‏. המשרד מנהל משא-ומתן להחזרת תקציב סיטרואן אליו, אותו איבד לטובת ראובני-פרידן לפני כשנה.

‏תקציב הפרסום של שברולט הוא תקציב בעל נפח משמעותי. בשנת 2011 היקף תקציב המותג היה גדול כמעט פי שלושה מזה של סיטרואן. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שברולט ב-2011 עמד על 32 מיליון דולר (מחירי מחירון), לעומת היקף פרסום של 11.6 מיליון דולר לסיטרואן. גם ב-2010 היה פער גדול בהשקעות לפרסום בין שני המותגים: 25.6 מיליון דולר לשברולט, לעומת 9.1 מיליון דולר לסיטרואן; וב-2009 - 25.6 לשברולט, לעומת 18.2 מיליון דולר לסיטרואן.

‏‏‏בשל היקפו, השאלה מי יטפל בתקציב שברולט עוררה עניין רב בענף הפרסום מזה תקופה ארוכה, אך בשעה שהוא התפנה, כמעט כל משרדי הפרסום הגדולים כבר טיפלו בתקציב רכב אחר. על פניו נראה היה כי ‏‏‏UMI‏, משווקת שברולט, עומדת בפני בעיה.

‏‏עם זאת, מסתבר כי מלבד ראובני-פרידן, לפחות שני משרדים נוספים שקלו ברצינות להחליף תקציב בתקציב: גליקמן-נטלר-סמסונוב ואדלר-חומסקי. גליקמן-נטלר-סמסונוב טיפל בעת יציאת התקציב לשוק בתקציב רנו, ואילו קבוצת אדלר-חומסקי מטפלת בחלק ממותגי צ'מפיון מוטורס. עם שני המשרדים נערך דיאלוג כלשהו, אך בגליקמן-נטלר-סמסונוב העדיפו להתקשר עם חברת כולמוביל-כולמוטור, שעזבה את שלמור-אבנון-עמיחי ונתנה למשרד את כל מותגי הרכב המשמעותיים של הקבוצה. באדלר-חומסקי העדיפו להישאר עם צ'מפיון מוטורס.

‏‏גם מי שידע שב-‏UMI‏ מעוניינים במשרד גדול שיטפל במותג שברולט, לא העריך כי ראובני-פרידן הוא אפשרות ריאלית, שכן המשרד קיבל לטיפולו את תקציב סיטרואן לפני פחות משנה.

‎‎ניסיון מן העבר

‏את תקציב סיטרואן, שאותו הוא עוזב כעת, קיבל ראובני-פרידן על רקע המשבר של זרמון-גולדמן, שטיפל בתקציב מאז 1997. על רקע הכוונה להפסיק את ההתקשרות עם זרמון-גולדמן, ערכה קבוצת דוד לובינסקי מכרז חסוי בהשתפות ‏‏JWT‏ ישראל, פוגל-אוגילבי וראובני-פרידן, שכאמור זכה בו.

‏‏‏תקציב הפרסום של שברולט טופל מאז 2006 במשרד הפרסום גלר-נסיס, לאחר שזה ויתר על תקציבי הפרסום של חברת סמל"ת (פיאט, קאיה ואלפא רומיאו) בהם טיפל במשך כמעט 15 שנה. גלר הצטרף למערך הפרסום של ‏‏UMI‏ לצד משרד הפרסום דובצקי-זקס-אוברוצקי, שהחזיק אז בחלק הארי של התקציב וכיום מטפל בתקציב המותגים איסוזו, שבי טראק, ביואיק וקדילאק.

‏בחודשים האחרונים מטפל דובצקי-זקס-אוברוצקי גם במותג שברולט עד שיימצא לו משרד חדש, והוא גם זה שאחראי על הקמפיין האחרון של המותג שעלה בשבועות האחרונים. ‏

בראובני-פרידן ובזרמון DDB סירבו להגיב לידיעה. ‏‎‎‏