"האג"ח של ארה"ב הוא זבל, הדולר בדרך להתרסקות"

פיטר שיף, מנכ"ל חברת הפיננסים Euro Pacific Capital יוצא בהצהרות חותכות לגבי ארה"ב ■ "לצערי יהיו יותר תוכניות QE מאשר סרטי רוקי משום שהן הדבר היחיד המחזיק את הכלכלה המלאכותית והצבועה של ארה"ב", טוען שיף

"הדולר ושוק האג"ח האמריקניות בדרך לקריסה", קובע פיטר שיף, מנכ"ל חברת הפיננסים Euro Pacific Capital, בראיון ל-CNBC. "הפדרל ריזרב איבד את היכולת לנהל את החובות של המדינה באמצעות ריבית נמוכה".

שיף מוסיף וקובע כי האג"ח של ארה"ב הן זבל ברמת הערך שלהן, וטוען כי הסיבה היחידה שבגינה המדינה יכולה לשלם את הריבית על האג"ח שהיא הנפיקה זה משום שהיא מגלגלת את החוב ולוקחת הלוואות כדי לשלם אותן וה'פד' תומך בשיטה "המעוותת" הזו משום שהוא משאיר את הריביות על רמה אפסית.

"ה'פד' מוריד את התשואות של האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב בצורה מלאכותית ע"י כך שהוא רכש אג"ח בהיקפים גדולים באמצעות תוכניות ההקלה הכמותית שהוא יזם (QE) ובסופו של דבר ייפגע בשוק האג"ח ובמטבע", מסביר שיף.

שיף מתנגד לתוכנית הקלה נוספת אך אומר כי לצערו ה'פד' ישיק תוכנית נוספת. "לצערי יהיו יותר תוכניות QE מאשר סרטי רוקי משום שהן הדבר היחיד המחזיק את הכלכלה המלאכותית והצבועה של ארה"ב, וברגע שהן יסתיימו הכלכלה האמריקנית תקרוס".

אמירותיו החותכות של שיף מגיעות לאחר ששני בכירים ב'פד' הזהירו אמש כי ארה"ב ניצבת בפני "תהום פיסקאלי" והיא חייבת לקצץ בהוצאות ולהעלות מסים. באותו היום מנהל קרנות הגידור ביל גרוס אמר בראיון ל-CNBC כי ארה"ב ניצבת בפני הורדת דירוג האשראי שלה , פעם נוספת, במידה ולא "תתקן את המצב הפיסקאלי המסוכן בו היא עומדת".