עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, מציינת כי בהמשך לפרסומים ולתלונות אשר התקבלו במשרדי הרשות בדבר תקלת תוכנה אשר גרמה לגביית יתר מצרכנים ברשת שופרסל, פתחה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בבדיקה, על מנת לקבוע האם בנסיבות העניין קיימת גם עבירת הטעיה על חוק הגנת הצרכן.
יצויין כי במסגרת הבדיקה ייבחן היקף הנזק שנגרם לציבור, ובפרט תבדוק הרשות מתי נודע לרשת שופרסל על התקלה, האם ניתנה הודעה לצרכנים בדבר התקלה, וממתי החלו בזיכוי הצרכנים בגין גביית היתר.
לדברי פינקוס, "אנו רואים בחומרה רבה הטעיות צרכנים ברשתות שיווק, ובמקרה דנן חשד להטעיה בגין אי-גילוי לצרכן בדבר התקלה ובדבר גביית היתר מבעוד מועד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.