בדיקת "גלובס": בגולן טלקום ממתינים על הקו 17 דקות - עד לניתוק; בפלאפון עונים תוך 50 שניות

במרכזי השירות של סלקום ופרטנר ממתינים בממוצע 2.5 דקות לנציג; בהוט מובייל - 12 דקות ■ מיכאל גולן: "אני מזכיר לכולם שאם רוצים להירשם אפשר לעשות זאת דרך האתר. אנחנו מגייסים כל יום עד אנשים ומרחיבים את המוקד"

אחרי הרחבת התחרות בענף שהובילה לקריסה חדה במניותיהן, חברות הסלולר נאלצות להתרגל למציאות החדשה שנכפתה עליהן. היום (ד'), בניסיון להתמודד עם המחירים הנמוכים שמציעות המתחרות, הודיעה חברת פרטנר כי תשיק תוכנית חדשה, "Clear Unlimited", שתואמת לטענתה דפוסי גלישה של לקוח ממוצע כיום.

התוכנית מוצעת בעלות של 125 שקל לדקות שיחה והודעות SMS ללא הגבלה, וגלישה בנפח של 500 מגה. את הגלישה ניתן להרחיב להיקף של ג'יגה בעלות של 10 שקלים נוספים, ול-2 ג'יגה ב-40 שקל נוספים. בנוסף כוללת החבילה שירותי GPS וצליל המתנה (פאנטון).

בימים האחרונים הייתה התוכנית בפיילוט ללקוחות פרטנר, וכעת החליטה החברה,בניהולו של חיים רומנו, להציע אותה לכלל הלקוחות.

"החברות הוותיקות מגיבות עם הצעות משלהן", אומרת ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר "כמה זה". "נכון שהמסלולים עדיין יותר יקרים מהחברות החדשות, אך ניכר שהם במגמת ירידה כדי למנוע מצרכנים לעזוב ולעבור לחברות החדשות".

נציין כי בתחילת השבוע הרחיבה אורנג' את תוכנית התעריפים "אורנג' קליר" לתשלום תלוי שימוש במחיר של עד 200 שקל לחודש. פלאפון מציעה תוכנית דומה ב-119 שקל לחודש, וסלקום - בסכום של 149 שקל לחודש.

לפי ההערכות, זו רחוקה מלהיות המילה האחרונה של החברות, ושתי האחרונות צפויות להגיב בזמן הקרוב עם תוכניות משודרגות.

"התעניינות רבה"

במרכזיות הטלפוניות של החברות העומס גדול במיוחד, וכדי להגיע לנציג של אחת מהחברות החדשות נאלצנו להמתין כ-17 דקות. דווקא אצל החברות הוותיקות - פלאפון, אורנג' וסלקום - המתנו פחות, זאת למרות שכולן מתנצלות מראש על זמני ההמתנה הארוכים מהרגיל בשל "ההתעניינות הרבה במבצעיהן האטרקטיביים".

גולן טלקום הייתה היחידה שכלל לא הצלחנו להגיע אל נציגיה, כאשר כל פעם השיחה נותקה לאחר המתנה ממושכת ללא מענה.

על אתר גולן טלקום, שדרכו מתבצעת ההצטרפות לחברה, נשמעו כבר לא מעט תלונות על תקלות טכניות, אולם נראה שכרגע הוא מתפקד באופן סביר.

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום, אמר בתגובה ל"גלובס" כי: "אני מזכיר לכולם שאם רוצים להירשם אפשר לעשות זאת דרך האתר. היום אכן נרשם עומס מאוד גבוה במוקד השירות, אבל אנחנו מגייסים כל יום עד אנשים ומרחיבים את המוקד. עד כה הצטרפו אלינו כמה אלפי אנשים, ואנחנו מתחילים לשלוח את ה-SIM בדואר. אין לנו ציפיות, אבל אנחנו רואים שהביקוש מאוד גבוה. אנחנו מרוצים ועובדים קשה".

לטענות שנשמעו לגבי בעיות האבטחה באתר קורא גולן "שקר ענק של המתחרים" ושולל אותן מכל וכל.

"חוסכים כסף"

בינתיים בפייסבוק, קבוצה חדשה אותה יזמו אנשי חרם הקוטג' קוראת לנטישה המונית של חברות הסלולר הוותיקות. תחת הכותרת "הצרכנים" (http://www.facebook.com/hatzarchanim), קוראים מקימיה: "מ-1 ביוני, 100 אלף איש עוזבים את סלקום, פלאפון ואורנג' הקרטליסטיות. עוברים לחברות הקטנות וחוסכים הרבה כסף".

זמני המתנה
 זמני המתנה