עובדי "השבוע" בערוץ 10: "ביטול התוכנית - נורת אזהרה"

אמש החליט דירקטוריון ערוץ 10 לבטל את מגזין "השבוע" ולפטר את עובדיו ■ עובדי התוכנית בעצומה לעובדי ערוץ 10: "החלטת הדירקטוריון - תמוהה"

"יצירת תקדים שבו דירקטוריון הערוץ מתערב בשיקול העריכתי-עיתונאי ומחליט ליירט משבצת שידור אקטואלית, תוך פגיעה באתוס העיתונאי של החברה, צריכה לשמש נורת אזהרה לכולנו" - כך נכתב בעצומה לעובדי ערוץ 10 שיזמו עיתונאי מגזין "השבוע", אשר דירקטוריון הערוץ בשיתוף דירקטוריון חברת החדשות החליטו אתמול (א') על ביטולו.

כפי שפורסם היום (ב') ב"גלובס", ועד העובדים של ערוץ 10 נכנס למשא-ומתן עם ההנהלה בנוגע למספר העובדים שיפוטרו. בין היתר מבקש הוועד לבדוק האם עובדי הערוץ יסכימו לוותר על הטבות שכר כגון ימי הבראה וימי חופשה - דבר שיאפשר להימנע מפיטוריהם של העובדים.

בעצומה שהחלה לעבור לפני זמן קצר בין עובדי הערוץ - עליה חתומים בין היתר ניר בכר, אבנר הופשטיין, נסלי ברדה, אבי עמית, פז שוורץ, גלית שפיר, וטליה אלוני - קובלים הכותבים על כך שההחלטה על ביטול תוכנית מז'אנר החדשות בוטלה על-ידי דירקטוריון החברה משיקולים כספיים.

"אין בידינו להסכים להחלטה זו שהתקבלה על-ידי דירקטוריון הערוץ משיקולים כלכליים גרידא", נכתב בעצומה. "תוכנית חדשותית אינה אמורה להימדד רק על-פי שיקולי רווח והפסד. מאז הקמתה, חברת חדשות ערוץ 10 נוהגת להתגאות ב-DNA של תוכניות האקטואליה שלה, בבחינת 'אצלנו עושים זאת אחרת'".

"אמש התבשרנו כי דירקטוריון ערוץ 10 החליט לבצע שורת קיצוצים בחברה, ובראשה ביטול מגזין 'השבוע' ביום שישי", נכתב בעצומה. "אנו מודעים למצבו הפיננסי הקשה של הערוץ, ובתוך כך לחוסר הודאות הכלכלית של כל אחד מאיתנו; ובכל זאת, תמוה הדבר שהדירקטוריון החליט לבטל משבצת שידור זו בסוף השבוע, מבלי ליתן דעת לחשיבות העיתונאית ולקול הייחודי של תוכנית האקטואליה של חדשות 10 בערב שבת".

עוד מזכירים הכותבים כי במסגרת "השבוע" שודרו כתבות נשכניות שהציעו, לדבריהם, "סדר יום אחר מזה של מתחרינו", שכולל כתבות על "עסקיו של המיליארדר שלדון אלדסון, סדרת כתבות על מחוללי המחאה החברתית, משבר האנרגיה בישראל, תחקיר על מוכנות העורף, סדרת כתבות על מבקשי המקלט בישראל, השתלטות הרפואה הפרטית על שוק הבריאות ומאחורי הקלעים של מנגנון החקיקה האנטי-דמוקרטית של הקואליציה".

לבסוף כותבים חותמי העצומה כי הם מצפים שחברי הדירקטוריון יבטלו את ההחלטה, ונכונים לגבש בשיתוף-פעולה עם וועד העיתונאים של החברה מתווה שיאפשר את קיומה של התוכנית.

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה לדברים.

גורם בכיר בערוץ 10 אמר ל"גלובס": "אפשר להבין שקיצוצים כואבים כאלה מעוררים אמוציות בקרב העובדים, אבל חשוב גם להיזהר לא לשפוך את התינוק יחד עם המים".