למה התכוון השף שגב משה בקינוחים "על חשבון הבית"?

זוג ששילם 660 שקל על ארוחה במסעדת השף קיבל קינוחים בשווי 110 שקל "על חשבון הבית", כשבפועל הם שולמו ע"י חבר ■ ב"שגב" לקחו את הקרדיט לעצמם

"על חשבון הבית" זה מונח נתון לפרשנות, כנראה. לפחות לפי מקרה שקרה במסעדת "שגב" בהרצליה-פיתוח בבעלותו של השף שגב משה. זוג חברים חגג לאחרונה בארוחה מפוארת במסעדה, ובסיום הארוחה קיבל "על חשבון הבית" קינוחים בשווי של כ-110 שקל.

השניים סיימו את ארוחתם שמחים וטובי-לב. ואולם, לאחר סיום הארוחה התברר לזוג כי הקינוחים לא שולמו כלל על-ידי המסעדה, אלא על-ידי חבר המקורב לשניים - שהתכוון להפתיעם.

במסעדה, לעומת זאת, משום מה היה "נוח" שלא לספר על כך לזוג, לחייב את המקורב לשניים על הקינוחים ולהציג להם מצג-שווא כאילו הקינוחים הוגשו להם מטוב-ליבם של אנשי הצוות ב"שגב". יותר מזה, במסעדה גם לא מסרו לזוג ברכה שהכתיב המקורב לשניים למנהל המשמרת במקום - שאמורה היתה להיות מצורפת לקינוחים.

בסך-הכול הוציא הזוג על הארוחה סכום מכובד של כ-660 שקל.

"בהתחלה, כאשר נודע לי שהמסעדה שגתה ולא מסרה את הברכה וההקדשה שדאגתי להכתיב למנהל המסעדה, וזאת למרות שהקינוחים ששילמתי עבורם, חשתי אכזבה עמוקה", אמר היום (א') המקורב לזוג בשיחה עם "גלובס", לאחר שגם פרסום פוסט בנושא בעמוד הפייסבוק של "שגב".

"לאחר מכן, כאשר פניתי למסעדה לקבל הסברים אודות האירוע, הרגשתי זלזול מחפיר מצד המסעדה, ושכל מה שמעניין אותם זה לטאטא את האירוע מתחת לשטיח", המשיך. "רק לאחר שטרחתי להגיע למסעדה בכוחות עצמי, הצלחתי לקבל חזרה את כספי עבור הקינוחים. אין לי שום ספק שהמסעדה לא הייתה טורחת להציע לי את כספי חזרה, שלא לדבר על פיצוי על עוגמת-הנפש שנגרמה ובטח לא את התנצלותם".

לאחר שלא השיב לשיחות טלפון ובתגובה לפנייתו של המקורב לזוג, השיב משה במסרון: "שיהיה שבוע (טוב), מתנצל מיליון פעם אם טעינו".

לפניית "גלובס" מסר משה כי "מבחינת הלקוח - אם טעינו אז צריך להתנצל".

משה שגב
 משה שגב