"חברות משלמות 20 אלף שקל בחודש למנהל מרקום מנוסה"

תפקיד חדש נוצר בשנה האחרונה בתעשיית ההיי-טק - מנהל קמפיין בפייסבוק ■ מנתוני Jobinfo עולה כי בחציון הראשון של השנה נרשמה עלייה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום

תפקיד חדש נוצר בשנה האחרונה בתעשיית ההיי-טק - מנהל קמפיין בפייסבוק. "חברות גיימינג ומדיה מחפשות כיום אנשים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בהובלת קמפיינים, ניהול קבוצות ואופטימיזציה בפייסבוק", אומרת שרית מלכה, דירקטור פעילות ההשמה ב-Jobinfo.

"עד לא מזמן תפקיד זה היה מנוהל על-ידי ספקים חיצוניים, ואילו כיום חברות מוכנות לשלם שכר של 20 אלף שקל ומעלה לאדם בעל הניסיון המתאים", היא מסבירה.

מנתוני Jobinfo עולה כי בחציון הראשון של השנה, נרשמה עלייה של 24% בביקוש לאנשי ומנהלי מרקום (מרקטינג קומיוניקיישן), לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, נרשמה עלייה של 15% בביקוש לתפקידי שיווק ומכירות ביחס לתקופה המקבילה עם המשך מגמה בגיוס אנשי קידום אתרים ומנהלי קהילות אינטרנטיות.

בתקופות משבר או האטה כלכלית, נהוג לצמצם את תפקידי המרקום והשיווק ולמקד את המשאבים במכירות על-מנת להגדיל הכנסות ולפתוח ערוצי הפצה חדשים. אחת מהשפעות המשבר האחרון הייתה במיזוג תפקיד מנהל השיווק עם תפקיד המרקום ובצמצומו בצורה משמעותית עד להיעלמותו ממפת הביקושים בגיוסי עובדי היי-טק.

"בעקבות החדירה לשווקים חדשים והחזרת תקציבים לפעילות אסטרטגית ארוכת-טווח למחלקות השיווק, אנו עדים כיום לעלייה מחודשת בביקושים לאנשי ומנהלי מרקום", אומרת מלכה.

אנשי מרקום עם עד 5 שנות ניסיון מרוויחים כ-10 עד 15 אלף שקל בחודש ומנהלי מרקום בעלי ניסיון של 5 שנים ומעלה מרוויחים 15 עד 20 אלף שקל בחודש.