טאבולה שממליצה לגולשים על תכני וידאו גייסה 10 מיליון ד'

החברה מספקת יותר מחצי מיליארד המלצות בכל יום ■ המייסד אדם סינגולדה: "אנחנו ממשיכים להגיע ליעדים חדשים כמו שילוב הטכנולוגיה שלנו באקס בוקס, באנדרואיד וב-iOS"

חברת הסטארט-אפ הישראלית Taboola השלימה אתמול סביב גיוס של 10 מיליון דולר, פחות משנה מאז הגיוס הקודם. את הגיוס בחברה, שמפתחת מנוע המלצות לצפייה בתוכני וידיאו, הובילה קרן Marker דרך קרן לאנטרן של אוהד פינקלשטיין ויובל שחר. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקודמים בחברה, בהם אוורגרין ונצ'רס ו-WGI Group של מייקל וולראת', מייסד ומנכ"ל בורסת הפרסום Right Media, שנמכרה בעבר ליאהו.

טאבולה, שהוקמה ב-2007 על-ידי אדם סינגולדה (בנו של המוזיקאי אבי סינגולדה), גייסה עד כה 25.4 מיליון דולר. בסבבים הקודמים לקחו חלק גם האנג'לים זוהר גילון, אביגדור וילנץ ומשקיעים פרטיים אחרים.

מנוע המלצות הווידיאו של טאבולה, EngageRank, מייצר מעל ל-500 מיליון המלצות ביום עבור יותר מ-130 מיליון משתמשים בחודש. במנוע עושים שימוש אתרים גדולים בעולם, בהם וול סטריט ג'ורנל, ניו יורק טיימס, CNN, בלומברג ואחרים. המלצות הווידיאו של החברה מתייחסות לתוכן פרימיום, כלומר כתבות וידיאו, וטריילרים, בניגוד לסרטוני וידיאו ומתיחות הפופולריים ביו-טיוב. הרעיון הוא להאריך את זמן השהייה של גולשים באתרי תוכן ולעודד אותם לצרוך תוכן נוסף.

ערך אמיתי

"אנחנו מאמינים שהיכולת של טאבולה לייצר מעורבות אצל גולשים ולגלות להם תוכן וידיאו שהם רוצים לראות - ללא קשר לפלטפורמת החומרה או התוכנה - בהחלט מרתקת", אמר פינקלשטיין, שיצטרף לדירקטוריון החברה. "הצמיחה של טאבולה והשימוש במוצר שלה בקרב אתרים מובילים בעולם היא מתן ערך אמיתי לטכנולוגיה".

לדברי סינגולדה, הגיוס ישמש לתמיכה באסטרטגיית הצמיחה העולמית של החברה ולהשקעה בפיתוח המוצרים הקיימים. "שנת 2011 והשנה הנוכחית עד כה היו מרשימות במיוחד", ציין סינגולדה. "צוות המהנדסים שלנו יצר טכנולוגיה שהיא כמה שנים קדימה מעבר למה שקיים היום בשוק ואנחנו ממשיכים להגיע ליעדים חדשים כמו שילוב הטכנולוגיה שלנו באקס בוקס, באנדרואיד וב-iOS. כמו כן, הצלחנו להרחיב את עסקינו למדינות נוספות בהן ישראל, גרמניה, אנגליה, ברזיל ומקסיקו".

בניגוד למנועי המלצות אחרים, בטאבולה שילבו רכיב נוסף שמנתח את התנהגות הגולש בזמן הצפייה.

המנוע של טאבולה מוטמע חינם באתרי תוכן והמודל העסקי של החברה מבוסס על הפניה לפרסומות ולסרטוני וידיאו באתרי תוכן אחרים. על-פי אתר IVC, החברה רשמה הכנסות של 2 מיליון דולר ב-2010, ולדברי גולן היא מתקרבת לשלב הרווחיות.