אתי דודאי לא מעושרת ולא מאושרת: "אני חיה מעזרה של חברים ומשפחה"

בין הנושים של כוכבת "מעושרות": מס הכנסה, שלי נרקיס, הח"כ לשעבר אהרון אבו-חצירא ואיש העסקים המסתורי יוסף טרוים ■ דודאי: "אני זקוקה ל-100 אלף שקל באופן מיידי" ■ טובעת בהלוואות ומשכנתאות על הווילות בבני ציון ובסביון

‏‎‎‏"איני מיוצגת בדיון זה, ואני מייצגת את עצמי. הגעתי ללא ייצוג של עורך דין, כי הוצאות שכר-הטרחה מאוד כבדות עליי. עו"ד ארז חבר (מנהל העיזבון של גרושה המנוח, דוד דודאי, א' ל'-ו') הטיל על חשבונותיי סנקציות, ואיני יכולה לעשות שום דבר. איני יכולה למכור נכסים שלי ולפעול בחשבון הבנק שלי. כל זה נעשה כדי להתיש אותי, וזה לא הוגן. אם רוצים למצוא מה נכון ומה לא נכון, זו לא הדרך להתיש אותי. רוצים שארים ידיים ואתייאש".

‏כך אמרה הבוקר (ב') אתי דודאי, כוכבת תוכנית הטלוויזיה הפופולרית "מעושרות" ששודרה אשתקד בערוץ 10, במסגרת דיון בתיק פשיטת-הרגל שהגישה רשות המסים נגד עיזבון גרושה המנוח, דוד דודאי, שהתמוטט ומת לפני כ-5 חודשים במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

‏מאז המוות הטרגי של דוד דודאי, הוציא בית המשפט צווים האוסרים על אתי דודאי למכור, להעביר או לעשות כל דיספוזיציה בנכסים שהעביר לה דוד דודאי בחייו. זאת, מחשש שהעברת הנכסים נעשתה כדי להבריחם לכאורה מהרשויות ולהתחמק מתשלום חובות מס עצומים, של 80 מיליון שקל.

בדיונים שהתקיימו ב-3 החודשים האחרונים ייצגו את דודאי מספר עורכי דין, בהם עו"ד זהר לנדה ממשרד ברנע, אשר הגיש מספר בקשות בשם עיזבון גרושה דוד ובשמה; ובהמשך עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, שהתפטר מייצוגה.

‎‎הבתים ממושכנים

‏בדיון הבוקר ביקשה דודאי לייצג את עצמה באופן זמני, וחשפה טפח ממצבה הכלכלי הקשה. "אני מעוניינת לשכור את שירותיו של עורך דין, אך עקב הצווים הזמניים אין לי אפשרות לשלם שכר-ורחה. אני זקוקה לפחות ל-50-100 אלף שקל על מנת לשלם שכר-טרחה, וכן אני צריכה את הכסף לצורך מחייתי... כיום אני חיה מעזרה של חברים ומשפחה, ואין לי יותר מימון מהבנק. אני מבקשת רשות למכור יצירות ותכשיטים שלי. הכסף שנמצא בכספת הוא שלי. אני גרושה כבר 4 שנים".

עו"ד ארז חבר אישר בדיון כי דודאי אכן מצויה במצב כלכלי קשה. הבתים שבבעלותה בסביון ובבני ציון ממושכנים, היא נטלה הלוואות גבוהות, ולא נותרו עוד כספים בחשבונותיה.

לדבריו, "רק חשבון אחד שלה מעוקל, אך אין בו כסף... גברת דודאי לקחה הלוואה של 4 מיליון שקל מהבנק על חשבון הבית, וכעת שני הבתים מושכנו לבנק. הכספים שלה נגמרו, לרבות יכולת המשיכות בכרטיסי אשראי".

‏עם זאת, עו"ד חבר אמר כי בעת בדיקת תכולת דירתה של דודאי הוא מצא בה חפצי אמנות, תמונות של קדישמן ופסלים יקרים; שרשרות פנינים, זהב ויהלומים וכ-35 אלף דולר במזומן בכספת.

‏במהלך דבריו התפרצה דודאי ואמרה: "יש עוד כסף בכספת, 26 אלף דולר, שהם לא של המנוח אלא שלי". לשאלת בית המשפט מדוע לא עשתה שימוש בכסף זה לשכירת עורך דין, השיבה דודאי: "כי פחדתי. יש ברשותי תמונות. אני אוהבת אמנות, אני אמנית, אלה תמונות שרכשתי לפני 20 שנה. יש לי 12 יצירות שאני מבקשת למכור אותן, כי אני צריכה כסף".

בהקשר זה טען עו"ד חבר כי דודאי ניסתה להסתיר נכסים, לא משלמת חובות ומעלימה כספים המגיעים לנושים. "היצירות שעליהן מדברת גברת דודאי התגלו בחקירתי. הן הוברחו בניגוד לצו איסור הדיספוזיציה, והיא ניסתה למכור אותן מתחת לאפו של מנהל העיזבון הזמני... אם לא הייתי פועל, התמונות היו נמכרות, והכסף לא היה אצלנו, ולא היו יודעים על זה...

"נוצר מצב שגברת דודאי לקחה הלוואה של מיליוני שקלים על נכס שלכאורה נטען (שהוא שלה, א' ל'-ו'), היא נוגסת בכספי ההלוואה ובכספי הנושים. אין בעיה שהנכס יימכר בהסכמה ויהיה כסף. בינתיים הנכס צובר חובות: לא שולמה ארנונה חודשים מספר, ולא שולם חשבון החשמל. מדובר בחובות של עשרות אלפי שקלים".

‏במהלך הדיון התפרצה דודאי פעמים מספר לדברי עו"ד חבר, והשופט, איתן אורנשטיין, העיר לה כי אם לא תימנע מלהתפרץ היא תוצא מהאולם.

עו"ד חבר אמר בסיכום הדברים כי "לא יעלה על הדעת שגברת דודאי תנהל רמת חיים בעשרות אלפי שקלים בחודש על חשבון הנושים, שנכון לעכשיו יש להם חובות, לכאורה, בסך 143 מיליון שקל".

‏דודאי ממשיכה לטעון, מנגד, כי אין לה קשר לחובות שצבר גרושה. "ישנם מסמכים שאינני יודעת אם הגיעו לתיק בית המשפט: הסכם ממון משנת 1994 אשר מראה שכל הנכסים הם שלי; וכן נספח להסכם גירושים שאומר שלא ניתן היה לחתום עליו בבית המשפט כי הבית לא היה עוד ברשותנו. התנהל אז משא-ומתן בעניינו, ואז אמרתי לבעלי לשעבר שאני מוכנה לוותר על הסכם הממון, ובלבד שהבית יירכש על-ידו ויירשם על שמו. אני מבקשת שיוסרו איסורי הדיספוזיציה. הנכסים הם שלי".

‏‎‎יימכרו יצירות אמנות

בתום הדיון, מינה בית המשפט את עו"ד חבר לנאמן קבוע לעיזבונו של דודאי המנוח. השופט אורנשטיין אף פירט את חובות העיזבון בהתאם לדוח שהגיש חבר כמנהל העיזבון הזמני. מהדוח עולה כי חובות העיזבון מגיעים לכ-143 מיליון שקל ל-10 נושים שונים.

בין היתר, קיים חוב של כ-14 מיליון שקל לחברת פארקר הולדינג; כ-21 מיליון שקל לאיש העסקים שלי (שלמה) נרקיס; כ-2 מיליון שקל לאהרון אבו-חצירא; כ-1.4 מיליון שקל ליוסף טרוים; כ-12 מיליון שקל לחברת ודוזי, וכ-1.7 מיליון שקל לעו"ד יחזקאל ביניש (שייצג את דודאי בעבר), בעלה של הנשיאה הקודמת של בית המשפט העליון, דורית ביניש.

‏‏"כל אלה", אמר אורנשטיין, "בנוסף לחוב למס הכנסה בסך כ-87 מיליון שקל". לדבריו, "רכוש העיזבון, כעולה מהדוחות שהוגשו לבית המשפט, אינו מגיע לסכומי הנשייה האמורים. משכך, בהיעדר התנגדות ובשים לב להיקף החובות הנטענים לעומת הרכוש הנחזה להיות של העיזבון, השתכנעתי כי קמו התנאים ליתן צו ניהול עיזבון קבוע בפשיטת-רגל".

בית המשפט הסמיך את עו"ד חבר למכור יצירות אמנות מסוימות שנמצאו בביתה של דודאי. התמורה שתתקבל ממכירת היצירות תופקד בידי הנאמן, ובית המשפט ישקול אם לשחרר חלק ממנה לאתי דודאי לצורכי שכירת שירותי עורך דין ומחיה.

אתי דודאי
 אתי דודאי