רון לאודר בדרך לרכישת נענע 10 לפי 10 מיליון ש'

לאודר, מבעלי המניות בערוץ 10 ובעל השליטה ב-JCS, צפוי לבצע את הרכישה מידי ערוץ 10 ונטוויז'ן-סלקום ■ העסקה תבוצע באמצעות JCS כעסקת בארטר, בתמורה לזמן פרסום בערוץ 10

איש העסקים רון לאודר צפוי לקנות את אתר האינטרנט נענע 10 מידי ערוץ 10 ומנטוויז'ן-סלקום באמצעות חברת JCS. ל"גלובס" נודע, כי הרכישה תיעשה על-פי שווי של 10 מיליון שקל והיא תהווה למעשה עסקת בארטר, כשחברת נטוויז'ן מקבוצת סלקום תקבל זמן פרסום על מסך ערוץ 10.

את הדיונים מנהל נציגו של לאודר בישראל, אבי בלשניקוב, ומי שנחשב לדמות מפתח במהלך הוא מנכ"ל נענע 10, גיא אליאב. אחת המטרות המרכזיות של המהלך היא להקים באתר ערוץ וידאו שישדר חדשות באנגלית לכל העולם.

מתעניינים רבים באתר

מדובר במהלך שמהווה משאלה ארוכת שנים של לאודר ושיתאפשר הודות למתקנים בחברת JCS ובערוץ 10, וככל הנראה יובל על-ידי אליאב עצמו. נודע, כי אליאב ערך מצגות בנושא ללאודר.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", ברכישת נענע 10 היו מתעניינים רבים ובהם שני הכוחות היריבים mako ו-ynet, שניהלו מו"מ עם ראשי החברה ועם זאת כאמור, לאודר מוצא לנכון לקחת לידיו את האתר, ולהוריד אותו מהחבילה שהיא ערוץ 10, לקראת הסכם קרוב להכנסת משקיע לערוץ. כך, השליטה על האתר, זרוע אסטרטגית חשובה, תמשיך להיות לגמרי שלו, בעוד הערוץ יתחלק בין השותפים בו.

עיקר הכוח של נענע 10 הוא בתכנים של ערוץ-האם. בימים אלה מסייעים לו משמעותית "היפה והחנון" וכמובן "הישרדות", שהן תוכניות מובילות. באחרונה החל הערוץ לשתף פעולה עם yes במסגרת קידום סדרת הדגל "נויורק".

חמש שנים אחרי שערוץ 10 נכנס לשותפות עם נטוויז'ן-סלקום מבית אי.די.בי (לכל אחת 50% באתר), תמורת 3 מיליון דולר, חבילת קידום בזמן פרסום על מסך הטלוויזיה (עם התחייבות קיימת של 3.8 מיליון שקל נכון לאמצע מארס) וזכויות שימוש בלעדיות בתוכני הערוץ, החודשים האחרונים הראו שדי קשה לשותפים להמשיך ביחד. לערוץ 10 עצמו יש קושי לרכוש את האתר בשל מצוקתו התקציבית. ללאודר ברור, כי אם ערוץ 10 יאבד את אחיזתו בנענע, הוא עלול למצוא את עצמו בבעיה מבחינה פלטפורמה אינטרנטית.

אליאב הפנה לקבלת תגובה מבעלי המניות של האתר.

אבי בלשניקוב, נציגו של לאודר בישראל, מסר בתגובה: "אנו בודקים את אפשרות הרכישה אין עדיין החלטות".

מנטוויז'ן-סלקום לא נמסרה תגובה עד כה.