"הטלפון הסלולרי הוא טלוויזיה - ככה צריך לחשוב"

פיליפ ברודור, מנכ"ל, Hot Air Media, בוועידת MAD: "לוחות השידורים של הטלוויזיה לא ימותו, למרות האמצעים הטכנולוגיים" ■ רונה בן דוד: "הכסף נמצא היום בסלולר, בגלל שכך אפל חינכה אותנו"

"לוחות השידורים של הטלוויזיה לא ימותו, למרות האמצעים הטכנולוגיים", כך אמר היום פיליפ ברודור, מנכ"ל Hot Air Media, בוועידת MAD של "גלובס" בשיתוף אורנג' שמתקיימת היום בת"א.

את הפאנל תחת הכותרת "₪ מט - היכן הכסף?", פתח דייויד גרהם, מנכ"ל ומייסד Attentional שהסביר כיצד ניתן לרתום את מדע המוח לחזיית הצלחות וכישלונות בעולם הבידור. לדבריו, "אנחנו מציעים דרך חדשה של בדיקה. זה אולי מאיים על הרבה אנשים. זה כמובן לא מתכון ברור אבל זה בוודאי ישנה את המחקר ואת האופן שבו החלטות מפתח יתקבלו בתעשייה הטלוויזיונית בעתיד". לבסוף אמר גרהם כי "שמנו לב שהפורמט של דה וויס נכשל בשנה השלישית בכל אחת מהמדינות שבהן שודרה התוכנית וכך אנחנו צופים שיקרה גם בישראל".

ג'וזף אטרש, מנכ"ל הערוץ המסחרי הערבי החדש, "הלא" טי.וי. התייחס בדבריו להקמת הערוץ ולאפשריות המסחריות הגלומות בו. לדברי אטרש, עד היום התעלמו המפרסמים מ-20% מהאוכלוסיה הערבית בישראל, אך דבר זה עומד להשתנות עם הקמת הערוץ. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", הערוץ סגר קמפיינים במיליון שקל.

מנחה הפאנל, עורך מוסף "פירמה" לי-אור אברבך, פתח את הדיון בשאלות שמעסיקות היום את תעשיית הטלוויזיה - איפה הכסף, היכן הוא יושקע בשנים הקרובות.

"אני מאמינה שהכסף נמצא היום בסלולר, בגלל שאפל חינכה אותנו לפתוח את האייפון ולקנות מוצרים בקרדיט קארד. אני מאמינה שיש היום המון מו"לים שלא יודעים איך לעשות כסף בדרכים המסורתיות אבל אני מענה שדרך המובייל הם יצליחו", אמרה רונה בן דוד, מנכ"ל ושותפה, OnTheMob. "אני משוכנעת שהכסף נמצא במובייל". לדבריה, מודל הפרסום בטלוויזיה עדיין לא השתנה ופרסומות רבות הולכות לאיבוד על קהל שהן לא מתאימות לו.

"הטלפון הסלולרי הוא טלוויזיה ולקוחות התעשייה צריכים לחשוב ככה. הצריכה של התוכן השתנתה. הדבר העיקרי שקורה זה השינויים בטכנולוגיה. הכסף מגיע בעקבות זאת אבל הצרכנים עוד לא הסתגלו לכך", אמר פיליפ ברודור, מנכ"ל, Hot Air Media, חברת טלוויזיה חברתית המתמחה בהענקת חוויית טלוויזיה בכל מקום.

לדברי נדב פלטי נשיא דורי מדיה, "אנחנו נצטרך לקבל בעתיד פחות כסף אבל בתנאי שנוכל למכור ליותר גוגי גופים - אינטרנט". לדברי פלטי, וואלה ו-YNET מתחילים להזמין תכנים ואפשר להמשיל אותו ל-HULU. ברודור הוסיף כי "כולנו חיים את החיים שלנו על פי סדר חיים קבוע - זה לא ישתנה. אחד הדברים המעניינים שגילנול לא מזמן זה שהצפייה במובייל היא דווקא כן ליניארית. הטלוויזיה הופכת ליותר חיה. תוכניות כמו האח הגדול ותכני הספורט משודרות באופן ותמיד מושכות את הקבל לצפות בו. לוחות השידורים של הטלוויזיה לא ימותו למרות האמצעים הטכנולוגיים".

פלטי התייחס לדבריו של ברודור ואמר כי "הילדים שלנו היום רואים רק VOD. הם לא מכירים שום דבר אחר... אם מייצרים משהו לטלוויזיה כמו למשל "ניוורק" ביס, אז אתה תרצה לייצר משהו מקביל בפייסבוק. אני חושב שהמסכים השונים ישלימו אחד את השני... הנושא של הצפייה והתוכן בלוח זמנים קבועים תלך ותיחלש. אמרנו לעצמנו בחברה שאנחנו חברת מדיה בינלאומית של תוכן כלומר אני גם יצרן תכנים וגם עושה ערוצי טלוויזיה ונישה. מהבחינה הזאת אני ספק תוכן".

לדברי אלדר רפפורט, מנכ"ל, Screenz, בבעלות משותפת של קשת ו-The Box, "הצפייה בזמן אמת מאפשרת לאנשים להתקשר אחד עם השני". בסיכום דבריו אמר רפפורט כי מה שצריך לעשות כיום זה "לא ללכת עם הזרם". עוד אמר רפפורט כי אם אנשים יבינו שהטלוויזיה משתנה, היא לא תיעלם. "יש צורך להיערך לכך ולהתבונן על האופן שבו השתתנה תעשיית המוזיקה בעשור האחרון", הוסיף.