שערוריית ריבית הליבור: סוחרים מבנקים נוספים מעורבים

סוחרים נוספים מדויטשה בנק, HSBC, סוסייטה ז'נרל ו-Credit Agricole נמצאים תחת חקירה באשר לחשד כי "שיחקו" בשערי ריבית הליבור המדווחים מדי בוקר

בנקים נוספים מצטרפים היום (ה') לשערוריית המשחקים בשער ריבית הליבור. סוחרים נוספים בדויטשה בנק, HSBC, סוסייטה ז'נרל ו-Credit Agricole נמצאים תחת חקירה באשר לפרשייה - אשר הוביל לקנסות בהיקף של 450 מיליון דולר את בנק ההשקעות ברקליס, בחודש שעבר.

הרגולטורים בצרפת בוחנים את מעורבותו של מייקל זרייהן מ-Credit Agricole, דידייר סנדר מ-HSBC וכריסטיאן ביטאר מדויטשה בנק - כך אמר ל"בלומברג" היום, מקור המקורב לנושא. ה"פיננשל טיימס" חשף גם הוא את השמות הללו הבוקר.

פיליפ מוריסוף, אשר עזב בחודש שעבר את עבודתו בחטיבת הנגזרים של בנק נומורה, נמצא גם הוא תחת חקירה באשר לתקופת עבודתו בברקליס - שם עבד בשנים 2005-2007 - כך לפי מקור נוסף.

ברקליס, נזכיר, הבנק השני בגודלו בבריטניה, נקנס בכ-451 מיליון דולר על ידי הרגולטורים בארה"ב ובבריטניה בחודש יוני, במסגרת חקירה באשר ל"משחק" של סוחרים בבנק בשערי ריבית הליבור עליהם מדווח הבנק מדי בוקר. לפי החקירה, עלה כי סוחרים בבנק העבירו שער ריבית שגוי בשנים 2007-2008.