"חשש למתקפת טרור נגד ישראלים באולמפיאדה"

העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" מדווח כי המוסד הטיס יחידות מיוחדת ללונדון ולבירות נוספת באירופה בשל התראות לפיגוע נגד ישראלים במקביל למשחקים האולימפיים

פחות משבוע לפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון העיתון הבריטי "הסנדיי טיימס" מפרסם הבוקר כי המוסד הישראלי שיגר לאירופה יחידות האזנה מיוחדות במטרה למנוע פיגוע נגד ישראלים במהלך אירוע הספורט הגדול בעולם.

לפי הדיווח, בישראל רואים בפיגוע שבוצע בשבוע שעבר בבולגריה כ"ניסוי כלים" של חיזבאללה ואירן בדרך לביצוע פיגוע גדול יותר באירועי האולמיפיאדה שבה יצויין 40 שנה לטבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן.

"הסנדיי טיימס" דיווח כי צוותים מיוחדים של המוסד שעוסקים בהאזנות נשלחו תוך יממה לבירות השונות באירופה כדי לעקוב אחרי סוכנים מכוח העילית "אל קודס" של משמרות המהפכה אשר פועלים מתוך השגרירויות האירניות ומתכננות לפי החשד את הפיגועים בחו"ל כנקמה על חיסול מדעני הגרעין.

עוד נטען, כי ישראל גילתה כי אירן מתכוונת להשתמש במחבלים בעלי חזות מערבית בפיגועים הבאים, בדומה למחבל המתאבד בבורגס, זאת במטרה להקשות על זיהויו בדרך לביצוע הפיגוע.

הערכה: הסייען הפעיל את המטען ללא ידיעת המחבל

במקביל נמשך המצוד אחר חשוד בסיוע למחבל המתאבד בפיגוע בבורגס. בימים האחרונים עלה החשש כי המחבל כלל לא ידע שהוא עומד להתפוצץ - וסייען הוא זה שהפעיל מרחוק את מטען הנפץ שנשא המחבל על גופו. אמצעי הלחימה שהיו עליו נבדקו גם כן על ידי גורמי המודיעין, בתקווה שאלו אולי יגלו עוד מידע שיעזור למצוא את המרצחים.

משטרת בולגריה הפיצה לכלל צוותי המלונות בבורגס ובאזור קלסתרון של אדם שחשוד שסייע למחבל, אך גורמים במדינה העריכו כי ייתכן והחוליה כבר יצאה מגבולות המדינה לטורקיה. בנוסף, בקרב צוותי המודיעין התחזקה ההערכה שמדובר באיש חיזבאללה.

באזורי התיירות במדינה ובמיוחד בנמל התעופה בבורגס, תוגברה האבטחה באמצעות שוטרים סמויים וגלויים זאת על מנת להחזיר את תחושת הביטחון. במדינה מקווים כי התיירים הישראלים לא יחששו להגיע למדינה בשל הפיגוע.