הדיון בעתירה נגד מינוי רבינוביץ' ברשות השידור - ביום ד'

אגודת העיתונאים: מינוי עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור נעשה בניגוד לדין

בית הדין לעבודה ידון ביום רביעי הקרוב בעתירה שהגישה אגודת העיתונאים בתל-אביב נגד מינויו של זליג רבינוביץ' לעוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור.

לטענת העותרת, רבינוביץ' משמש בתפקידו בניגוד לתקנות נציבות שירות המדינה, כפי שפורסם ב"גלובס", הקובעות כי אחד מתנאי הקבלה לתפקיד הם תואר ראשון.

אגודת העיתונאים, באמצעות באי-כוחה, עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הממונה על רשות השידור; עוזרו הבכיר של מנכ"ל הרשות, זליג רבינוביץ'; ורשות השידור עצמה.

האגודה מבקשת בשלב הראשון כי בית הדין ייתן לה סעד זמני נגד המשיבים, הקובע כי רבינוביץ' יימנע לאלתר מכל עיסוק במסגרת תפקידיו ברשות השידור שיש בו מתן הוראות והנחיות לדרג המקצועי ברשות השידור, עיסוק בענייני כוח-אדם ובמינויים של עובדי רשות השידור. זאת, עד למתן הכרעה בתביעה העיקרית. כמו כן מבקשת האגודה כי בית הדין ייתן כל סעד זמני שייראה לו נכון וצודק בנסיבות העניין.

"ביום 6.10.11 מונה זליג רבינוביץ' לתפקיד עוזר בכיר למנכ"ל רשות השידור, ומאז הוא מכהן בתפקיד זה, תוך מתן פרשנות מרחיבה ביותר ופסולה בעליל למשרת אמון זו", כותבים באי-כוחה של האגודה. "במקביל, ותוך סתירה לתפקידו כעוזר בכיר למנכ"ל, מונה רבינוביץ' למספר תפקידים ניהוליים, ללא מכרז, מבלי שנוצר תקן לתפקידים אלה, ועל פניו - ללא עמידה בתנאי סף מינימליים".

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", מאז נכנס לתפקידו מונה רבינוביץ' למספר תפקידים חדשים ללא מכרז: מנהל הרפורמה - תפקיד שמופיע היום לראשונה בהודעת דוברות של רשות השידור; ראש צוות ההקמה של ערוץ החדשות החדש; ראש צוות ההקמה של חטיבת הניו-מדיה; מ"מ מנהל הערוץ הראשון; דירקטור בקרן "ידע" המשותפת לעיתונאי הרשות ולהנהלה; נציג המנכ"ל לשיחות עם הוועדים ברשות השידור; וראש המשלחת של רשות השידור לאולימפיאדה.

באגודה טוענים כי רבינוביץ' מונה לתפקידים אלה ללא מכרז כנדרש. כן טוענים באגודה כי בתפקידים אלה מטפל רבינוביץ' בענייני כוח-אדם - דבר שנאסר עליו לעשות במסגרת תקנות נציבות שירות המדינה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אגודת העיתונאים בתל-אביב ממשיכה לרדוף באופן אישי את מנהלי הרשות ואת מר רבינוביץ', תוך ניסיוניות כושלים לייצר ספינים שאינם נכונים. מר רבינוביץ' מצר על כך שבמקום לחסוך את כספי חברי אגודת העיתונאים בתל-אביב כדי להפנותם לצרכים הנכונים, מוצאת האגודה לנכון לבזבז אותם על גחמות אישיות. מר רבינוביץ' מציע לאגודת העיתונאים בתל-אביב ולחברי הנהלתה לרכז מאמץ ולהירתם להצלחת הרפורמה והשידור הציבורי. לעצם הטענות תגיב רשות השידור בבית המשפט".

במשרד ראש הממשלה בחרו שלא להגיב.