מחאה נרחבת של ספורטאים אולימפיים אמריקנים, באמצעות הטוויטר, כנגד הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC). שורת ספורטאים מארצות הברית, שמשתתפים בימים אלו במשחקים האולימפיים בלונדון, זועמים על סעיף 40 בתקנון הוועד, שלא מאפשר להם לפרסם במהלך התחרויות חברות שאינן ספונסריות רשמיות של המשחקים.
"אני גאה להיות ספורטאית אולימפית", צייצה דון הארפר, מדליסטית הזהב ב-100 מטר משוכות במשחקי בייג'ין 2008, "אבל אנחנו דורשים לשנות את חוק 40".
מטרת החוק היא להגן על 11 חברות בינלאומיות, ביניהן ענקיות כגון קוקה-קולה, ויזה ומקדונלד'ס, שמשלמות כל אחת כ-25 מיליון דולר לשנה לוועד האולימפי עבור חשיפה באולימפיאדה. החברות האלו חוששות לאפשר לספורטאים לפרסם גופים אחרים - מחשש לפגיעה במותג שלהן.
בהנחיות שהעביר ל-10,500 הספורטאים המשתתפים בלונדון 2012, הבהיר הוועד האולימפי כי ספורטאים שיעברו על התקנות מסתכנים בסנקציות, כולל הדחה מהאולימפיאדה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.