אחרי פחות משנה: ספי שקד ודרורי-שלומי נפרדים

‎‎‎‎שקד אמור היה להפוך לשותף שווה במשרד ■ שקד: "בימים שבהם חלה שחיקה באפקטיביות של משרדי הפרסום, אני מרגיש שהגיע הזמן להמציא חיה חדשה" ‏

פחות משנה לאחר הצטרפותו של הפרסומאי ספי שקד למשרד הפרסום דרורי-שלומי, מגיע הרומן לקיצו: ל"גלובס" נודע כי שקד יעזוב את המשרד וייצא לדרך חדשה. החלטה סופית על כך התקבלה אתמול (ד').

עוד נודע כי בדרורי-שלומי מצויים במשא-ומתן מתקדם עם אחד מאנשי הקריאייטיב הבכירים בענף, במטרה לצרפו למשרד כסמנכ"ל קריאייטיב. עם זאת, איש הקריאייטיב שיצורף לא צפוי להפוך לשותף במשרד.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", שקד הצטרף למשרד הפרסום דרורי-שלומי לפני מספר חודשים, ועם הצטרפותו הפך שם המשרד לדרורי-שלומי-שקד. שקד אמור היה לקבל כמות משמעותית של מניות, שתהפוך אותו בתוך פרק זמן לא ארוך לשותף שווה לטובית שלומי, יורם דרורי וקבוצת ‏BBDO‏. בסוף התהליך אמור כל אחד מהצדדים להחזיק ב-25% מהמשרד.

‏כבר לאחר החתימה התקבל החיבור בין שקד לאנשי דרורי-שלומי בהרמת גבה, שכן גם ברמה הפרסונלית וגם ברמה המקצועית נתפסו השותפים החדשים כמנוגדים לגמרי זה לזה, ולא מעט אנשים בענף הביעו סקפטיות לגבי היתכנות של חיבור כזה לאורך זמן.

‏דרורי-שלומי הוא משרד פרסום סולידי שנמצא בבעלות שני אנשי פרסום ותיקים, טובית שלומי ויורם דרורי, וקבוצת ‏BBDO‏ העולמית, שמחזיקה בו 30%. בשנתיים האחרונות נעשו במשרד כבר שני ניסיונות למנות מנכ"לים, אך הניסיונות לא צלחו. המשרד, שנחשב באופן מסורתי לבינוני-קטן, הראה עד לפני כשנה ביצועים יפים וגידול דו-ספרתי בהיקפיו.

‏שקד, אחד האנשים היותר צבעוניים בתעשיית הפרסום, בא במקור מתחום הקריאייטיב ועבר מספר תחנות בענף הפרסום: הוא החל את דרכו בראובני-פרידן ועזב את המשרד לטובת תפקיד בכיר ביהושע ‏TBWA‏, משרד שבו הוא אמור היה לקבל מניות, אך לאחר 3 שנים הוא חזר לראובני בתפקיד מנהל קריאייטיב ראשי. לאחר שלא הסתדר עם מי שכיהנה אז כמנכ"ל המשרד, סיגי אשד, הוא פרש ובחר להצטרף לענבר-מרחב, משרד צעיר יחסית שהיה קיים אז פחות מ-5 שנים.

‏לפני כשנה עזב שקד את ענבר-מרחב-שקד ובחן את המשך דרכו המקצועית. כאמור, לפני מספר חודשים הוא הצטרף לדרורי-שלומי, דווקא בזמן שהמציאות לא האירה פניה לענף הפרסום או למשרד.

‏הן השותפים בדרורי-שלומי והן שקד אישרו את הידיעה.

יורם דרורי מסר בתגובה כי "החברות וההערכה לספי נשארים בעינם. אנו מעריכים מאוד את יכולותיו ומודים לו על תקופה מרתקת ומלאת עניין".

‏שקד מסר בתגובה: "בימים שבהם חלה שחיקה באפקטיביות של משרדי הפרסום במתכונתם המוכרת, אני מרגיש שהגיע הזמן להמציא חיה חדשה".