למרות פיזור הכנסת: אושרה הצעת החוק להארכת שעון הקיץ

בעקבות הלחץ הציבורי, הגיעו הח"כים לפשרה במסגרתה יוארך שעון הקיץ בשבוע נוסף ויסתיים בשנה הבאה ב-1 באוקטובר ■ ועדת הפנים אישרה את הצעת החוק, שצפויה כעת לעלות להצבעה שנייה ושלישית במליאה - למרות שזו פוזרה

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה הבוקר (ד') את הצעת החוק הממשלתית שהגיש שר הפנים אלי ישי להארכת שעון הקיץ באופן קבוע עד ה-1 באוקטובר - ללא תלות בלוח השנה העברי. מדובר במעין "נוסחת פשרה", לאור העובדה שהצעות החוק הפרטיות שהוגשו על-ידי חברי הכנסת ניצן הורוביץ, רונית תירוש ודליה איציק, ביקשו להאריך את שעון הקיץ עד תחילת נובמבר - כפי שנהוג במרבית מדינות המערב.

הדיון בוועדה התקיים לאחר שההצעה בקריאה ראשונה עברה כבר במליאת הכנסת, אולם מאז לא התקיים דיון נוסף להכנתה לקריאה שנייה ושלישית. נוכח הביקורת הציבורית, התכנסה היום הוועדה ואישרה את החוק, שצפוי, על אף התפזרות הכנסת, לעלות לקריאה שנייה ושלישית במהלך השבועות הקרובים, כחלק מהליך "ניקוי השולחן".

"הנושא הזה מרגיז את הציבור"

אחד מחברי הכנסת המזוהים עם היוזמה להארכת שעון הקיץ, ניצן הורוביץ, הצביע דווקא נגד ההצעה וטען כי היוזמה הממשלתית איננה מספקת. "אני במאבק הזה כבר מזה 3 שנים, הנושא הזה מרגיז את הציבור", הוא אמר. "ישראל נמצאת בתחתית הרשימה העולמית מבחינת הזמן של שעון הקיץ".

לדבריו, לסוגיית הארכת שעון הקיץ יש יתרונות רבים ובהם חיסכון באנרגיה, בריאות, איכות חיים ותועלת למשק.

הורוביץ היה היחידי שהתנגד מבין חברי הוועדה, שאישרו את הצעתו של שר הפנים לקריאה שנייה ושלישית. חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) תמך בהצבעה ואמר בסיומה: " הפשרה היא צעד מסוים בכיוון הנכון".