אחרי פחות מחצי שנה: שלמה SIXT ויהושע TBWA נפרדים

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מחזירה את תקציב הפרסום שלה לארועטי-ברמן GPS

פחות מחצי שנה לאחר שקבוצת שלמה SIXT ערכה שינוי במערך הפרסום שלה, "הרומן" החדש נגמר: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מסיימת את ההתקשרות שלה עם משרד הפרסום יהושע TBWA, אליו הועבר תקציב הפרסום שלה בחודש מאי השנה, ומחזירה את התקציב לארועטי-ברמן GPS.

הרקע להפסקת ההתקשרות אינו ברור, שכן בפועל יהושע כמעט לא ביצע עבור הקבוצה פעילות פרסומית משמעותית כלשהי. נראה כי הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה מקצועית ביניהם לגבי האופן האסטרטגי של הפעילות הפרסומית - זאת למרות מערכת יחסים מצוינת ששררה בין הנפשות הפועלות.

כפי שנחשף ב"גלובס", בסוף אפריל הוחלט בשלמה SIXT להפסיק את ההתקשרות בת מספר השנים עם משרד הפרסום ארועטי-ברמן GPS ולהעביר את התקציב למשרד הפרסום יהושע.

לשינוי בטיפול בתקציב קדמה שנת פעילות של מהלכים שיווקיים רחבי-היקף. החברה העלתה למשך חצי שנה קמפיין תחת הסיסמה הקבועה שלה "תמיד כן". כל סרטון טלוויזיה עסק בפעילותה של חברה אחרת בקבוצה: ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, השכרת רכב, מכירת רכב, מוסכים ושירותי דרך וביטוח.

קבוצת שמלצר חרגה בשנים האחרונות מהטיפול בתחום הליסינג והפכה לחברה המשווקת מכוניות. עם זאת, ארועטי-ברמן GPS לא הרוויח מהפעילויות הנוספות שאליהן נכנסה החברה: כך, כשקיבל שמלצר את שיווק המותג אופל, יצאה החברה למכרז על התקציב, בו זכה גיתם.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שלמה SIXT עמד בשנת 2011 על 9.4 מיליון דולר במחירי מחירון. במחירים ריאליים מדובר בתקציב של כ-3 מיליון דולר. מתחילת 2012 עמד היקף הפרסום על כ-5.1 מיליון דולר במחירי מחירון.