ארגוני המחאה: חרם על חטיפי אסם, קטשופ היינץ, סקי וסנפרוסט

(עדכון) - "ישראל יקרה לנו": "להחריף את שביתת הקונים" ■ אלרוב: "חברות המזון פתחו במתקפה משולבת על הצרכנים" ■ "להוריד מסל הצריכה 10% כדי להעביר מסר ברור - עד כאן" ■ פרשנות: הכדור במגרש של הצרכנים

נוכח גל העלאות המחירים, תנועת "ישראל יקרה לנו" קוראת לציבור להחריף את שביתת הקונים עליה הוכרז ב-9 באוקטובר. התנועה פרסמה היום (ה') הודעה בה נקראים הצרכנים לצמצם קניות מתאגידי המזון הגדולים, דוגמת אסם, שטראוס, תנובה ועוד.

"רק לציבור שפועל ביחד יש כח אדיר למנוע עליית מחירים. צמצום צריכה - צו השעה", נכתב בהודעה. "גם לאחר 1 בנובמבר יימשכו העיצומים, עד שצמצום הצריכה והעדפת יצרנים חליפים יובילו את ראשי תאגידי הענק וקברניטי המשק להבין שהציבור הישראלי מאס בשליטת המונופולים בשוק המזון; שליטה אשר גם ממשלת ישראל אינה מצליחה להתמודד איתה. הכוח והזכות לשבות הוא בידיים שלנו - מצביעים בארנק כל שבוע בעת שעושים קניות".

בתנועה קוראים להחרים מוצרים ספציפיים שישתנו מעת לעת. רשימת המוצרים תפורסם באתר "ישראל יקרה לנו". לפי שעה, בתנועה קוראים לציבור להימנע מקניית חטיפי אסם כגון במבה וביסלי, וכן להימנע מקניית קטשופ אסם, קטשופ היינץ, גבינת סקי של שטראוס וירקות קפואים מתוצרת סנפרוסט של תנובה.

איציק אלרוב: "מתקפה משולבת נגד הצרכנים"

"יצרניות המזון פתחו בחזית התייקרויות משולבת כנגד הצרכנים" - כך הגיב היום איציק אלרוב מתנועת "הצרכנים" להודעת תנובה על ייקור מוצרים, יממה לאחר ששטראוס פרסמה הודעה דומה.

"במקום לגלות אחריות ולנהוג באיפוק כלפי הציבור וקהל הלקוחות, החברות מעדיפות, אחת אחרי השנייה, להצטרף לחגיגת מחירים פרועה על חשבוננו", מסר אלרוב. "תנועת 'הצרכנים' קוראת לציבור לשלב ידיים ולאחד כוחות במאבק להורדת יוקר המחיה".

אלרוב רמז כי על הציבור להחרים את מוצרי תנובה ושטראוס כדי לאלץ אותן להוריד מחירים: "על כולנו להוריד מסל הצריכה המשפחתי 10% בכדי לאותת ולהעביר מסר ברור - עד כאן. די לחגיגות המחירים".

גם איל עופר מתנועת "ישראל יקרה לנו" הגיב בחריפות להעלאות המחירים של תנובה ואמר כי סמיכות ההודעות של תנובה ושטראוס "מראה כי שוק יצור המזון בישראל הינו קרטל הנשלט על-ידי חברות ענק".

לדברי עופר, "שתי החברות נמנעו מלהעלות מחירים במוצרים שהיו במוקד שביתות הקונים במשך שנת המחאה: הקוטג', המילקי והשוקולד - הוכחה כי לציבור יש כוח כאשר הוא מתאחד ומצמצם קניות. במצב שבו כל חברות המזון ממשיכות בתמחור טורפני - נותרה לאזרחי ישראל רק דרך אחת: צמצום קניות בגלל המחירים הגואים. כך יועבר המסר לקברניטי הכלכלה: אנחנו חנוקים".

בני גרוברמן, גם הוא מ"ישראל יקרה לנו", הצטרף גם הוא לקריאות להפחית את הקניות: "החברות מעלות מחירים כעת כי הם חושבות שהציבור אדיש - אולם הציבור אינו אדיש ומוכיח זאת בהורדת כמות הקניות. נתוני הלמ"ס מראים כי הישראלים מצביעים בארנק וקונים פחות מזון. הציבור מתרכז כעת בתהליך הבחירות, הזעם הציבורי מול החברות יפרוץ שוב לאחר הבחירות כאשר הציבור יבין ששום ממשלה, חדשה כישנה, אינה פועלת עבורו - אלא רק עבור החתולים השמנים והאינטרסים המיוחדים".