סנגורו של ערן מזרחי: איש לא יודע לאן הכספים הגיעו

משפטו של ערן מזרחי מסביון, המואשם בהונאת משקיעים, נפתח היום ■ השופט צבי גורפינקל קיבל את בקשת הסנגור ודחה את שלב ההוכחות ל-13 בדצמבר

"התיק של ערן מזרחי הוא תיק של כוונה פלילית. אין מחלוקת שנלקח כסף ושלפחות חלקו לא הוחזר. השאלה היא האם הייתה למזרחי כוונה לגנוב את הכסף, להשקיע אותו או להחזיר אותו", כך אמר הבוקר (ג') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, צבי גורפינקל, לסנגוריו של ערן מזרחי (40) מסביון, המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, שמשפטו החל היום.

סנגורו של מזרחי, עו"ד מיכה פטמן, ציין כי מזרחי כופר באישומים נגדו, וביקש מהשופט לדחות את תחילת שמיעת הראיות בתיק כדי לאפשר לו ללמוד את החומרים בתיק ולהגיע להבנות עם התביעה.

לדברי עו"ד פטמן, יש כספים רבים שאיש אינו יודע לאן הם הגיעו. "יש שורה ארוכה של 'העברות זהב'. איש לא יודע לאן הכספים הללו הועברו, האם לטימבוקטו, האם למקום אחר. אנחנו רוצים לאסוף את כל החומר ואז לסגור עם הפרקליטות הבנה לגבי 90% ממה שקרה. זה ימנע את הצורך בחקירת עדים בתיק הזה".

כאמור, פטמן מבית המשפט עוד חודש כדי ללמוד את החומר ולהגיע להסכמות עם התביעה. "כך לא נצטרך לנהל הליך הוכחות, או שננהל הליך קצר", אמר.

התובע, עו"ד יוסי אלון, הסכים לבקשת הסנגור לדחות את תחילת שמיעת העדים במשפט כדי לייעל את ההליכים. לאחר דין ודברים החליט השופט לקבל את בקשת הסנגור ודחה את תחילת שלב ההוכחות ל-13 בדצמבר.

מזרחי מואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, והוא נתון במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מזרחי נעצר במאי, כתב האישום נגדו הוגש ביוני, והוא מגולל פרשת מירמה והלבנת הון מתוחכמת. לטענת הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שיכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל - ולקח אותם לכיסו.

לפי כתב האישום, מזרחי השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, לרכוש את ווילה בסביון וכן רכבי יוקרה לו ולבני משפחתו. מזרחי מואשם בנוסף בהלבנת הון בסך 250 מיליון שקל.

במקביל להליכים הפליליים מתנהל הליך פשיטת-רגל נגד מזרחי, במסגרתו מתנהל כינוס הנכסים לכלל נכסיו. במסגרת ההליך נערכו עד כה עשרות תשאולים וחקירות של בני משפחת החייב, מקורביו, נושים שונים ואחרים, שמסרו מידע ומסמכים בנוגע לנכסיו של מזרחי בארץ ובחו"ל.

מזרחי מיוצג בידי עורכי הדין מיכה פטמן ומנחם מזרחי. התובעים במשפט הם עורכי הדין יוחאי בן-שמואל ויוסי אלון מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.