דואר ישראל מוציאה 45 עובדים לפרישה מוקדמת

המהלך נעשה בשיתוף פעולה עם ועד העובדים ■ יו"ר הוועד בעקבות טענות של עובדים שלא שותפו במהלך: "הלוואי על כולנו לפרוש ככה"

חברת דואר ישראל ממשיכה בצעדי ההתייעלות בחברה: דירקטוריון החברה, בראשות ששי שילה, אישר את הסכם הפרישה המוקדמת ל-45 מעובדי החברה. ההסכם נחתם על ידי הנהלת החברה, לדבריה בהסכמה ובשיתוף פעולה מלא עם נציגות העובדים הארצית וההסתדרות.

ואולם, קבוצה של כ-20 עובדים, שפנתה לאחרונה לוועד העובדים באמצעות עורך דין, עשויה להאיר באור מביך מעט את ההגדרה "פרישה מרצון". העובדים, כך נודע ל"גלובס", טענו לייצוג בלתי הולם מצד הוועד, לניהול מו"מ במחשכים לכאורה מבלי לכנס את המוסדות הרשמיים של העובדים ומבלי לעדכן אותם בפרטים. עוד נטען, כי ההנהלה לא הציגה תוכנית התייעלות כוללת, וכי לא נעשו מאמצים כנים לחסוך בהוצאות החברה לפני שמקצצים בכוח האדם. לפי אותם עובדים, כבר בשנת 2005 הסכימו העובדים לפיטוריהם של 400 מחבריהם, אולם במקביל לפיטורים ההנהלה המשיכה לכאורה לגייס כוח אדם ולנפח את הוצאות השכר במטה.

יו"ר הוועד, שמעון פרג'ון, אמר היום בתגובה: "המכתב הזה נשלח מזמן ומאז ביצענו שיפורים רבים בתוכנית, והיא אושרה במועצת העובדים ובדירקטוריון. רוב הפורשים מברכים על ההסכם, ובסך הכל מדובר בעובדים שהם הטופ של הטופ מבחינת דרגת השכר, ותאמין לי שעם תנאים כאלה הלוואי על כולנו לפרוש ככה".

"צעדי התייעלות נוספים"

דרגתם של 45 העובדים שיפרשו היא 24 ומעלה בדירוג המנהלי ומקביליהם בדירוגים המקצועיים, אשר צברו או יצברו את אחוזי הגמלה המרביים עד סוף 2012. בהסכם, התחייבה החברה לשלם לעובדים הפורשים גמלה חודשית מלאה עד מועד הפרישה המקורי. בנוסף, החברה תשלם לעובדים מענק הסתגלות מיוחד בגובה של 6 משכורות קובעות (ברוטו).

סיום העסקתם של העובדים מתוכנן לצאת לפועל במהלך ינואר 2013. בתום ההליך, יבוטלו המשרות מתקן החברה. מהנהלת החברה נמסר כי לצד הסכם הפרישה ואיתור מקורות חדשים להגדלת ההכנסות, ננקטים צעדי התייעלות נוספים. בימים אלה יוצא לפועל הסכם התייעלות במערך הדואר הנע, הכולל צמצום של עשרות משרות ואשר אינו כרוך בפיטורי עובדים קבועים.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל, מר ששי שילה, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, מר אריאל יעקבי, יו"ר ארגון העובדים הארצי של חברת דואר ישראל, מר שמעון פרג'ון, ומנכ"ל חברת דואר ישראל, מר חיים אלמוזנינו.

שילה אמר כי "הסכם זה מהווה נדבך חשוב נוסף בתהליך ההתייעלות בחברה. לצד פעולות ההתייעלות הורה הדירקטוריון להנהלת החברה להמשיך ולפתח מקורות הכנסה נוספים שיסייעו לביסוס איתנותה הכלכלית של החברה".

חיים אלמוזנינו, מנכ"ל חברת דואר ישראל, מסר כי "הנהלת החברה חתמה על ההסכם מתוך אחריותה לפעול למען הבטחת עתידה של חברת הדואר ובשיתוף פעולה עם ארגון העובדים, אשר מבין את מצב החברה ונרתם לעניין". לדברי אלמוזנינו, ניתן לבצע התייעלות משמעותית אם תוכנית ההבראה הכוללת שהגישה החברה תאושר על ידי האוצר.