שמן קיבלה אור ירוק להתחיל בקידוח "ים 3"

הוועדה המחוזית מחוז דרום אישרה הערב את הקידוח, לאחר שנידחו התנגדויות החברה להגנת הטבע וארגון "צלול", ולאחר שנציג המשרד להגנת הסביבה הפתיע ולא תמך בהתנגדויות של הירוקים

הישג לשמן ומשרד האנרגיה: הוועדה המחוזית מחוז דרום אישרה הערב בתום ישיבה סוערת את בקשתה של שמן לבצע את קידוח "ים 3", מול חוף פלמחים. ההחלטה לאשר את הקידוח התקבלה מבלי שנערכה הצבעה מכיוון שלא הועלתה כל הצעה נגדית. תקציב הקידוח לא יוגדל והקידוח יחל ב-25 בנובמבר.

הבקשה אושרה לאחר שנידחו התנגדויות החברה להגנת הטבע וארגון "צלול", ולאחר שנציג המשרד להגנת הסביבה הפתיע כשהודיע כי אינו תומך בהתנגדויות שהגישו הארגונים הסביבתיים, זאת לאור ההתקדמות שחלה במגעים בין המשרד להגנת הסביבה והאוצר לתקצוב ותיקנון תכנית ההיערכות של המשרד למצבי חירום של דליפות בים.

הנציג הבהיר, עם זאת, כי המשרד לא יתמוך בעתיד בקידוחים דומים כל עוד לא הוקם מערך פיקוח ובקרה במשרד הגנת הסביבה כפי שדורש המשרד.

הארגונים הסביבתיים כבר הודיעו בטרם הדיון כי יערערו על החלטת הוועדה במידה שזו תאשר את בקשת שמן , וארגון "אדם טבע ודין" כבר החל בהליכים לקראת עתירה בבגץ. מכיוון שמדובר במקרה תקדימי לא ברור האם יצליחו הארגונים הסביבתיים לקבל צווי מניעה שיעכבו את תחילת הקידוח עד לבירור הערעורים שיגישו. אם אכן יוצאו צווים כאלה עשוי הקידוח להמשיך ולהתעכב עוד זמן רב.

"גלובס" חשף לאחרונה כי שמן מאבדת כמיליון שקל על כל יום עיכוב בתחילת הקידוח, שהיה אמור להתחיל ב-15 לנובמבר. בין היתר מדובר באסדת הקידוח שממתינה בנמל לימסול בקפריסין.