ארה"ב: מדד אמון הצרכנים עלה בנובמבר לשיא של 4 שנים

מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר עלה מעל לצפי לרמה של 73.7 נקודות ■ מדד קייס שילר ממשיך לעלות ובחודש ספטמבר הוא עלה ב-3% - בהתאם לתחזיות האנליסטים

לאחר חופשת חג ההודיה בארצות הברית חוזרים היום לפרסם נתוני מאקרו במדינה. היום התפרסמו נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש אוקטובר, כחצי שעה לאחר מכן פורסם מדד קייס שילר לחודש ספטמבר ובשעה 17:00 שעון ישראל פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר שטיפס לרמתו הגבוהה ביותר מזה 4 שנים.

נתחיל עם נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש אוקטובר שנותרו ללא שינוי לעומת חודש ספטמבר אז נרשם זינוק של 9.2% בהזמנות. הנתון הפתיע לטובה שכן הצפי של האנליסטים היה לירידה של 0.2% בהיקף ההזמנות. לעומת זאת היקף הזמנות המוצרים, לא כולל מוצרי תחבורה, עלה ב-1.5% בחודש אוקטובר וזאת לאחר עלייה של 1.7% בספטמבר כשהצפי של האנליסטים היה לירידה של 0.4%.

חצי שעה לאחר מכן פורסם מדד קייס שילר לחודש ספטמבר שבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית והוא רשם עלייה של 3% - עלייה שישית ברציפות - בהתאם לציפיות וזאת לאחר עלייה של 2% בחודש אוגוסט. כאמור המדד בודק את מחירי הבתים בעשרים הערים המובילות בארצות הברית, כשבחודש הקודם המדד הראה כי ב-19 מתוך 20 הערים שנבדקות נרשמו עלייה במחירי הבתים.

לבסוף פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר שהפתיע את האנליסטים ועלה לרמה של 73.7 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מזה 4 שנים. הנתון של חודש אוקטובר תוקן כלפי מעלה לרמה של 73.1 מקריאה קודמת של 72.2 כשהצפי של האנליסטים היה לקריאה של 73 נקודות.