מנכ"ל נענע10, גיא אלון אליאב, עוזב את תפקידו

‎‎אליאב עוזב את התפקיד על רקע הכניסה של חברת‏JCS ‎‏ לבעלות באתר נענע10‏

‎‎כחודשיים אחרי שרון לאודר נכנס כשותף לאתר נענע10 במקומה של חברת נטוויז'ן, מנכ"ל האתר, גיא אלון אליאב, עוזב את תפקידו.

ההחלטה התקבלה סופית בשבוע שעבר בשיחה עם בעלי המניות בערוץ - חברת ‏JCS‏ של רון לאודר וערוץ 10 - ועזיבתו נכנסה לתוקף באופן מיידי. כעת יצטרכו בעלי המניות לאתר מנכ"ל חדש שייכנס לנעליו של אליאב. אליאב כיהן בתפקיד מאז ינואר 2009.

‏‏"אחרי 4 שנים מלאות אתגרים וסיפוק, ועם החלפת בעלי המניות בנענע10, החלטתי שזו הזדמנות מצוינת לסיים תקופה ולהמשיך לאתגר הבא", מסר אליאב והוסיף: "אני מאמין שהעמקת הקשר בין ערוץ 10 לנענע10 מייצרת הזדמנות אדירה לשתי החברות".

בחודשים האחרונים התמקד אליאב בעיקר במציאת משקיע חדש שייכנס לאתר, זאת לאור מחלוקות שהתעוררו בין נטוויז'ן לערוץ 10, שחלקו ביניהם את השותפות באתר. תסריטים שונים עלו בהקשר של מבנה הבעלות באתר, כולל ניסיון של אתרים ישראליים מתחרים לרכוש את הבעלות על האתר.‏

לבסוף נסגרה עסקה למכירת חלקה של נטוויז'ן (50%) עם חברת ‏JCS‏ שבבעלות לאודר לפי שווי של 10 מיליון שקל. המחצית השנייה, כאמור, נמצאת בידי ערוץ 10, שלאודר נמנה על בעלי המניות בו. לאודר מתכנן להעלות באתר ערוץ חדשות דובר אנגלית שישדר מישראל לעולם.

‏‎‎ממייסדי אתר תפוז

‏‎‎לפני הגעתו לנענע10, היה אליאב ממייסדי אתר תפוז ושימש כמנכ"ל האתר וכן יזם וניהל את אתר בלוג ‏TV‏.

במהלך כהונתו בנענע10 חתם אליאב על הסכם ייצוג ראשון מסוגו עם פייסבוק, במסגרת הקמת גוף הפרסום ‏MASA‏, בשיתוף-פעולה עם מיקרוסופט ישראל. במסגרת שיתוף-הפעולה, שימש האתר כמשווק הבלעדי בישראל של שטחי פרסום בעמוד הבית של פייסבוק.

במאי השנה הסתיים ההסכם בן השנתיים, ופייסבוק החליטה למכור את שטחי הפרסום בעצמה. במקביל, הסתיים גם שיתוף-הפעולה עם מיקרוסופט ונכסיה האינטרנטיים כמו אתר ‏msn‏, הוטמייל ותוכנת מסנג'ר.

על-פי נתוני ועדת מדרוג הגלישה באינטרנט, לאתר נענע10 גלשו בחודש אוקטובר 1.2 מיליון גולשים בפועל (‏Real Users‏), מה שמציב אותו במקום החמישי ברשימת האתרים הישראליים הפופולריים ביותר. לפי ממוצע הגלישה היומי, נענע10 רושם 203 אלף גולשים בפועל וניצב במקום הרביעי.