קסם על ים כינרת: פסטיבל האוכל והטיולים 'טעם כינרת' יוצא לדרך

אל המסעדות המובחרות, המגישות תפריטי פסטיבל מיוחדים, יצטרפו פעילויות רבות הקשורות באוכל

פסטיבל האוכל והטיולים טעם כינרת חוזר זו הפעם השמינית, והשנה תחת הכותרת "כל גוני העמק וטעמיו". אל המסעדות המובחרות, המגישות תפריטי פסטיבל מיוחדים, יצטרפו פעילויות רבות הקשורות באוכל. השנה מצטרפים עוד כמה מקומות חדשים. בשמת ועודד שוורצברד-וינר עברו לעמק לפני שלוש שנים. היא קונדיטורית, הוא שף, ולפני חודשיים הקימו מאפייה קטנה בקיבוץ דגניה א'. במשך השבוע היא רוקחת עוגות, עוגיות ומאפים, ובסופי שבוע הוא מוסיף סלטים, פסטות ואנטיפסטי במשקל. בפסטיבל ייערכו במקום סדנאות בישול ואפייה (55 שקלים, הרשמה בטל' 04-6608669).

אורליי פרי-אלרווה, שכנתם, מעצבת גרפית לשעבר שעברה לייעוץ פנג-שוואי, תעביר סדנאות אירוח יצירתי, שבהן תלמד איך להוסיף לשולחן או למזנון פריטים שמעלים חיוך: חיפושיות מעגבניות שרי וזיתים, פטריות מצנוניות, עכברונים מגבינה משולשת ופרחים מירקות (45 שקלים, טל' 054-6266606).

בחוות עז עיז עורכים באופן שוטף סיורים בדיר שמתאימים גם למשפחות. חלקם כוללים בישול עם הגבינות שהם מייצרים המסתיים בארוחה (48 שקלים) או בטעימות (15 שקלים). השנה הם ישיקו בפסטיבל את "קדרת הנוקדים" - תבשיל שרקחו מירקות, מגבינה בולגרית ומביצים - הפרשנות שלהם לשקשוקה כפרית (44 שקלים). ילדים ישמחו לבקר בדיר, להאכיל וללטף. בקרוב ימליטו העזים, ואז יהיה כאן ממש שמח (טל' 057-7292996).

את הקפה מומלץ לשתות אצל יוסי סופר, שביומיום מתעסק באופניים, אבל קפה "זו השריטה שלי", הוא מודה. בפסטיבל ינחה סדנת קפה עם הדגמה ועם טעימות (טל' 052-3203794). כל אלה אינן אלא טעימות קטנות משולחן גדול. עוד יהיו ארוחות עם מנות בניחוח נוסטלגי מהמטבח הקיבוצי של פעם, ארוחות בהשראת התנ"ך, האליפות המסורתית של מלך הפויקה, תחרות קינוחי שוקולד ועוד.

16-6 בדצמבר, טל' 04-6752727, www.kinneret.info