2012 הגדולה: שיא של 75 מיליון צופים באירועי ספורט בבריטניה

המשחקים האולימפיים משכו 11 מיליון מבקרים, משחקי כדורגל רשמו מעל 42 מיליון; גם בטלוויזיה בממלכה נרשמו נתוני צפייה מרשימים

שנת הספורט הגדולה של בריטניה, בה אירחה כזכור את המשחקים האולימפיים, שברה את כל שיאי הצופים בענפי הספורט השונים בממלכה. מדוח שפרסמה פירמת רואי החשבון Deloitte, עולה כי אירועי הספורט שנערכו באי הבריטי במהלך 2012 משכו אליהם בסך הכל 75 מיליון מבקרים.

תרומה נכבדת למספר הזה הגיעה מהמשחקים האולימפיים והפראלימפיים בקיץ - אליהם הגיעו 11 מיליון צופים בסך הכל. עם זאת, משחקי הכדורגל שנערכים במשך כל השנה המשיכו להיות האטרקציה המרכזית בבריטניה - עם יותר מ-42 מיליון אוהדים שהגיעו לצפות בהם. הנתונים הם מחמש הליגות הראשונות באנגליה, וארבע הראשונות בסקוטלנד.

טורניר הטניס ווימבלדון, שנערך במשך 13 ימים בלונדון, משך 485 אלף מבקרים. שלושת ימי מירוץ הפורמולה 1 במסלול בסילברסטון אחראים ל-297 אלף מבקרים.

בדוח של Deloitte מצויינים גם האירועים הכי נצפים בטלוויזיה הבריטית מ-2012. טקס הפתיחה של האולימפיאדה היווה את השיא - עם 27.3 מיליון צופים ב"פיק"; טקס הסיום רשם 26.3 מיליון צופים בשעת השיא, וגמר ריצת ה-100 מטר גברים מדד 20 מיליון צופים. משחק הכדורגל הכי נצפה היה הדרבי בין מנצ'סטר סיטי למנצ'סטר יונייטד (4.4 מיליון צופים).