"הוט ו-yes מסתירות מידע על החבילה הצרה"

מועצת הכבלים והלווין החלה בהליך בירור לפני הפרה נגד yes והוט ■ הערכות: עד כה התחברו רק מאות מנויים לחבילה הצרה, הכוללת כ-16 ערוצים ושעלותה 149 שקל בלבד

מועצת הכבלים והלוויין החלה בהליך בירור לפני הפרה נגד yes והוט, בטענה כי החברות אינן חושפות בפני הלקוחות את החבילה הצרה. שתי פלטפורמות הטלוויזיה הרב-ערוצית קיבלו מכתב ובו בקשה להבהרות באשר להתנהלותן סביב שיווק החבילה הצרה שעליה התחייבו.

על-פי המכתב, לקוחות המתקשרים אל שירות הלקוחות ושואלים מהי החבילה הזולה ביותר שאפשר לקבל, אינם מקבלים מידע על אופציית החבילה הצרה.

על-פי גורמים במועצה, המצב בהוט חמור יותר. חברת הכבלים אינה מאפשרת ללקוחות להתחבר לחבילה הצרה בשירות הטלפוני, אלא רק באמצעות אתר האינטרנט. כמו כן, החברה אינה מאפשרת לשלם בעבור החבילה הצרה באמצעות הוראת קבע בבנק, אלא באמצעות כרטיס אשראי.

יש לציין, כי החבילה הצרה שהונהגה על-ידי משרד התקשורת, מיועדת בעיקר ללקוחות בעלי אמצעים כלכליים מוגבלים ועל כן המשוכות שמציבה הוט עשויות להקשות על הלקוחות הייעודיים עוד יותר. במועצת הכבלים קובלים גם על העובדה שהוט גובה דמי חיבור לחבילה הצרה, גם למנויים קיימים.

החבילה הצרה כוללת כ-16 ערוצים ועלותה (ללא מבצעי ההצטרפות) מגיעה ל-149 שקל. על-פי ההערכות בשוק, עד כה התחברו לחבילה כמה מאות מצטרפים בלבד.

מהוט נמסר בתגובה, כי "הנושא נמצא בבירור מול המועצה. ראוי לציין, כי ההצטרפות לחבילה הצרה מתבצעת הן דרך האתר והן באמצעות נציג טלפוני, המאפשר גם תשלום באמצעות הוראת קבע".

מחברת yes נמסר: "החבילה הצרה מוצעת ונמכרת באופן שקוף וגלוי, הרכבה ומחירה פורסמו ברבים לרבות בעיתון זה ונמצאים זמינים באתר החברה. כמו כן ניתן לקבל מידע באמצעות נציגי השירות".

ממועצת הכבלים נמסר: "המועצה תנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להביא לכך שהציבור יוכל ליהנות מהאפשרות לרכוש חבילה צרה במחירים נוחים".