לקראת תערוכת הרכב בז'נבה: החשיפות החדשות של היצרניות

מרצדס, אלפא ואאודי מציגות קומפקטיות-לוהטות בתערוכת ז'נבה ■ כולן יגיעו ארצה בחודשים הקרובים

לקראת תערוכת ז'נבה שולפים יצרני הרכב את החידושים שיוצגו בתערוכה ובינתיים רובם מתמקדים בפלח הביצועים. מרצד חשפה את גרסת-העל של ה-A קלאס הקומפקטית שסימולה A450 AMG. המכונית מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו החזק ביותר מייצור סדרתי: ארבעת הצילינדרים מפיקים לא פחות מ-360 כ"ס ו-45 קג"מ מומנט - שיא חדש. ביחד עם הנעה כפולה-קבועה ומתלי ספורט מסוגלת המכונית הקומפקטית להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 קמש ולהגיע ל-250 קמ"ש. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלה מצוידת בתכנות ספורטיבי עם אפשרות להעברה ידנית מלאה מהירה מאד. המחיר טרם פורסם.

במקביל חשפה אלפא את מכונית הספורט הקומפקטית "4C", שתיוצר בכמויות מוגבלות. למכונית הדו-מושבית יש מנוע מרכזי, תא נוסעים ספורטיבי וחלוקת משק מאוזנת. היא תצויד במנוע 1.8 ליטר טורבו, שהספקו עדיין לא פורסם, ומשקלה הקל יסייע לה להשיג ביצועים בליגה של מכוניות ספורט רציניות. גם במקרה זה המחיר טרם פורסם. המכונית תיובא לארץ בסוף השנה בכמויות מוגבלות ללקוחות, שהזמינו אותה מראש.

ואילו אאודי הציגו את גרסת ה-S3 הספורטיבית של ה-A3 החדשה בתצורה של חמש דלתות. ההאצ'בק הקומפקטית מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו עם 300 כ"ס ובגרסה האוטומטית שלה היא מסוגלת לזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. יש לה תא נוסעים ייחודי ושלדה מוקשחת. גם היא תגיע ארצה.