התקשורת העולמית: מדוע נתניהו צריך 10,000 שקל לגלידה?

כלי תקשורת בעולם עסקו בסוף השבוע בשערוריית תקציב הגלידה של רה"מ

"מנהג הגלידה של בנימין נתניהו גרם להתכה" - זו הכותרת בה השתמש ה"גרדיאן" הבריטי כדי לתאר את פרשת הגלידה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעיתון חוזרים על המספרים - 10,000 שקל בשנה לקניית גלידה - ומציינים כי הפרסומים מגיעים בתקופה מאוד לא נעימה מבחינת נתניהו, בעוד הוא מתכונן להעביר גזירות כלכליות וקיצוצים קשים בתקציב.

התקציב הינו לרכישת 14 ק"ג של גלידה מדי חודש מ"מתודלה" שברחוב בלפור בירושלים. ב"גרדיאן" הדגישו גם את הטעמים האהובים על ראש הממשלה: וניל ופיסטוק.

"תזמון הפרסומים לא היה יכול להיות יותר לא נוח עבור ראש הממשלה, בעוד הוא מתאמץ להרכיב קואליציה ולהעביר תקציב שיפגע במורים, עובדי רווחה ושוטרים", נכתב ב"גרדיאן".

העיתון פרסם גם את תגובת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', שאמרה: "אם אין לחם, תאכלו גלידה. שנצחק או נבכה? האם לזה הוא התכוון כשאמר שאין ארוחות חינם?".

ב"גרדיאן" מציינים גם את תגובת נתניהו ואת העובדה שהוא ניסה להרחיק את עצמו מהנושא ולהאשים את הצוות שלו בתקציב המנופח, אך במקביל הזכירו גם כי נתניהו ורעייתו שרה קיבלו תקציב של 2.46 מיליון שקל בשנה שעברה לרכישת בגדים ומזון (למעט גלידה).

לא רק ב"גרדיאן" התייחסו לשערוריית הגלידה אלא גם בכלי תקשורת זרים אחרים. ב"הפינגטון פוסט", למשל, התבדחו כשכתבו: "לא משנה מה יקרה, בואו נקווה שהצדדים קרי-הרוח ינצחו".

במגזין היהודי "טאבלט" יצאו בכותרת לפיה "בנימין נתניהו מכור לגלידה", וחתמו את הכתבה במשחק המילים: "נראה שביבי נתן 'לק' לליכוד".