ענבר-מרחב-ניסן זכה בתקציב הפרסום של H&O

תקציב הפרסום של‏‎ H&O ‎עומד במחירים ריאליים על כ-10 מיליון שקל בשנה‏‏ ונחשב לאחד מתקציבי האופנה הגדולים‎‏ בישראל

‎‎משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן מתחיל לראות ברכה בחיבור האסטרטגי שעשה עם קבוצת G‎‏ גרופ שבבעלות יפית ואיל גרינברג: ל"גלובס" נודע כי המשרד זכה במכרז על תקציב הפרסום של רשת האופנה ‏H&O‏ בהיקף כספי של כ-10 מיליון שקל.

מי שפתח את הדלת להשתתפות המשרד במכרז הייתה משפחת גרינברג, אך מובן שלאחר מכן חובת ההוכחה הייתה על אנשי המשרד, שאכן הצליחו לעשות זאת.

ענבר-מרחב-ניסן התמודדו על תקציב, שבשוק האמינו כי הוא נמצא כמעט בוודאות בדרך לאדלר-חומסקי, או בסיכוי נמוך יותר לפוגל-אוגילבי. לכל אחד מהמשרדים היה קשר חזק לקברניטי הרשת, וההערכות בענף דיברו על כך שהתקציב יגיע לאחד משניהם.

עם זאת, ברגע שהתקציב יצא לשוק, ניסו במספר משרדי פרסום למשוך בחוטים על מנת להשתתף בהתמודדות, וכך התחרו על התקציב גם ‏‏y&r‏ ישראל,‎ ‎זרמוןDDB ‎‏ ודחף‎.‎‏ לשלב הגמר הגיעו כצפוי אדלר-חומסקי, פוגל-אוגילבי וענבר-מרחב-ניסן.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כחודשיים רכשה קבוצת ‏G‏ גרופ מניות בענבר-מרחב-ניסן. המהלך נעשה כצעד אסטרטגי משני הצדדים:‏G ‎‏ גרופ חיפשו כבר זמן ממושך פלטפורמה שתאפשר להם כניסה מאסיבית יותר לתחום הפרסום המסורתי, ואילו בענבר-מרחב-ניסן חיפשו "מוריד גשם" - מישהו מקושר שיכול לפתוח את הדלת לתקציבים.

תקציב‎ H&O ‎היה אבן הבוחן הראשונה לחיבור. ‏‏כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כחודשיים וחצי הוחלט ברשת‏ האופנה‏‎ ‎להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום פובליסיס ישראל, שנתיים בלבד לאחר תחילת ההתקשרות עמו‎.‎

ההחלטה נבעה בעיקר ממשבר אמון בין הצדדים. ברשת האופנה לא אהבו את העובדה שההנהלה שקדמה לזו הנוכחית (יאיר גלר ומשה נסיס), ושבעטיה נעשה הקשר עם משרד הפרסום, לא הייתה גלויה עם הרשת בנוגע לשינויי הבעלות והניהול הצפויים‎.‎‏

נראה כי נסיס, שהיה אחראי על ההתקשרות, נמנע עד לרגע האחרון מלעדכן את הנהלת החברה, מה שהותיר משקעים כבדים ביחסי האמון‎.‎‏

עם זאת, על רקע השינויים הפרסונליים שעמדו להתרחש ב-‏H&O‏ עצמה - המרכזי שבהם הוא החלפת מנכ"ל - בחרו להמתין עם הפסקת ההתקשרות עם פובליסיס עד למינוי מנכ"ל חדש. ואכן, עם מינויו של אמיר משה למנכ"ל, יצא לדרך מכרז חדש. פובליסיס ישראל הוזמנו להשתתף בו, אך בחרו בסופו של דבר שלא לקחת בו חלק‏‎.‎‏

‏‏‏היקף הפרסום של‎ H&O ‎עומד במחירים ריאליים על כ-10 מיליון שקל בשנה (9.1 מיליון דולר במחירי מחירון‏‏‎(‎‏ ונחשב לאחד מתקציבי האופנה הגדולים בישראל‎‏.

לדברי אמיר משה, מנכ"ל רשת H&O, "בחרנו במשרד ענבר-מרחב-ניסן G, בו אנו יודעים כי נהווה תקציב מרכזי, ואנחנו מאמינים שבעזרתו H&O תגיע להישגים רבים. אני מאמין שבעבודה משותפת עם משרד הפרסום החדש נמצב ונפתח את H&O לקראת המהלכים האסטרטגיים המתוכננים לשנת 2013".