האם נרקם שת"פ רכב בין החברה לישראל לטאטא ההודית?

בכירי יצרנית הרכב ההודית נפגשו עם נציגי החברה לישראל והביעו התעניינות בפלטפורמת הרכב שפותחה במיזם "קורוס" של החברה לישראל ■ שתי החברות שותפות של צ'רי הסינית

מיזם הרכב QOROS, שבשליטת החברה לישראל וצ'רי הסינית, עשוי להיכנס לשיתוף פעולה משולש עם קונצרן TATA ההודי. בתערוכת ז'נבה בשבוע שעבר ביקר ראטן טאטא, הבעלים של הקונצרן ההודי, בתצוגה של חברת QOROS ונפגש עם בכירים מהחברה לישראל.

בכתבה על קורוס, שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס בשבוע שעבר, צוטט עידן עופר באומרו כי "מר טאטא בילה כאן חצי שעה. הוא די נדהם ואהב את המכונית".

יצוין, כי גם טאטא, שהיא כיום הבעלים של מותגי היוקרה לנד רובר ויגואר, היא שותפה אסטרטגית של יצרנית הרכב הסינית צ'רי - כמו החברה לישראל. בנובמבר השנה החלה טאטא בהקמת מפעל ייצור רכב חדש בשיתוף עם צ'רי בעיר הסינית צ'אנגשו, שממוקם לא הרחק מהמפעל החדש של מיזם "קורוס".

בתעשיית הרכב מעריכים כי החיבור העסקי עשוי להניב בעתיד שיתוף פעולה משולש בין החברות, שיתמקד בשוק האירופאי ובשוק ההודי.

יצוין, כי קונצרן טאטא מנסה מזה שנים לחדור לשוק האירופאי באמצעות מכוניות עממיות עם תקינה אירופאית מלאה וסטנדרטים בטיחותיים גבוהים, אולם עד כה לא הצליחה החברה במשימה והרווחיות שלה ממותגי הפרימיום שבבעלותה הייתה נמוכה.

נגישות לפלטפורמת הרכב המודולרית והעממית החדשה שפיתחה "קורוס", עשויה להעניק לטאטא "כרטיס כניסה" הן לשוק האירופאי והן לשוק הרכב ההודי הענק. שוק הרכב ההודי רושם צמיחה מואצת בשנים האחרונות, אולם זו מתמקדת כרגע בדגמים זולים ומזהמים. ממשלת הודו מנסה כיום לשדרג את השוק המקומי ולעודד רכב נקי יותר. מקורות בענף הרכב העריכו, ששיתוף פעולה הודי-סיני-ישראלי עשוי להתממש הן ברמה הטכנולוגית והן ברמת ההשקעה בהון. בחברה לישראל סירבו להתייחס לנושא.