גינדי מכרה בניין לשימור בשרונה ב-20 מיליון שקל

איש עסקים אילתי קנה את המבנה הטמפלרי וצפוי להקים בו מסעדה בהשקעה של 3 מיליון שקל ■ מתחם שרונה כולו צפוי להיפתח בקיץ הקרוב

גינדי החזקות מכרה בניין לשימור במתחם שרונה בתל-אביב ב-20 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". הרוכש הוא איש העסקים והמסעדן האילתי, אבי כראל. את המבנה רכשה גינדי החזקות במסגרת המכרז של מינהל מקרקעי ישראל להקמת שלושה מגדלי מגורים בני 324 דירות, שבו זכתה החברה בשנת 2009 תמורת 436 מיליון שקל.

המבנה ברחוב ארניה 17 ממוקם בסמוך ל-3 המגדלים המוקמים בימים אלה, כאשר המבנה משמש את משרד המכירות של החברה לשיווק שטחי המסחר בקומת הכניסה של מגדלי המגורים. על-פי ההסכם בין כראל לגינדי, החברה תמסור את המבנה רק בחודש אוקטובר 2014, סמוך לקבלת טפסי האכלוס של מגדלי המגורים.

מבנה מהמאה ה-19

על-פי הערכות, כראל צפוי להשקיע בהשמשת המבנה למסעדה שבכוונתו לפתוח סכום של 3 מיליון שקל. מדובר במבנה לשימור, הסמוך גם למתחם הטמפלרים בדרום הקריה, הכולל שלוש קומות ומרתף בשטח בנוי כולל של 612 מ"ר ועוד חצר צמודה בשטח 250 מ"ר. המבנה הוקם במחצית המאה ה-19 עוד לפני הקמת מושבת הטמפלרים, ושימש לאחר קום המדינה את משרד האוצר של ישראל בתחילת דרכה.

לכראל שלוש מסעדות בעיר אילת, שהמוכרת בהן היא מסעדת קאזה דו ברזיל המיתולוגית, מסעדת בוסטון בטיילת מלון רויאל ביץ', ומסעדת מיקה האסייתית בטיילת מול מלון דן.

את שימור המבנה תכנן משרד האדריכלים אייל זיו, כפי שהגדיר מינהל מקרקעי ישראל במסמכי המכרז שבו זכתה גינדי, ואת העבודות תבצע חברת דניה סיבוס, בהתאם למגבלות השימור.

בקיץ 2013 אמור להיפתח מתחם הטמפלרים בשרונה, הכולל 33 מבני טמפלרים הסטוריים שעברו עבודות שימור ושחזור וישמשו כמסעדות בתי קפה וגלריות. המבנה שנרכש כעת, יהיה עצמאי, ולא יהווה חלק ממתחם הטמפלרים הנמצא ממזרח למבנה, ושעומד להיפתח בקרוב.