יון פדר פורש מעריכת ynet - ימונה לעורך ידיעות אינטרנט

זאת אחרי 13 שנה ■ את מקומו של פדר כעורך ynet יתפוס סגנו, ערן טיפנברון

שינויים משמעותיים באתר האינטרנט מבית "ידיעות אחרונות": יון פדר, העורך הראשי של אתר ynet ואחד העורכים הוותיקים באמצעי התקשורת בישראל, פורש מתפקידו. פדר יעזוב את כיסא העורך הראשי לאחר כ-13 שנה ולמעשה נמנה עם צוות ההקמה שלו.

פדר ימונה לתפקיד עורך "ידיעות אינטרנט", חטיבת אתרי האינטרנט של קבוצת "ידיעות אחרונות", ובמסגרת תפקיד זה יהיה אחראי על ייזום פעילויות אינטרנט חדשות ומשלימות בקבוצה.

"ידיעות אינטרנט" נולד עם הקמתו של אתר ynet בשנת 2000, ועם הזמן הפך לגוף ארגוני שמרכז תחתיו את כל האתרים של קבוצת "ידיעות אחרונות" - החל מ-ynet, כלכליסט ו-xnet ועד לביג דיל והמקצוענים, וכלה באתר one וכיכר השבת, שבהם יש לקבוצה אחזקות.

ניתן לשער כי מינויו של פדר, שבמו-ידיו הפך את אתר ynet לאחר מגופי התקשורת המשפיעים בישראל, לתפקיד העורך של "ידיעות אינטרנט", מרמז על כוונת הקבוצה להעמיק את פעילותה בעולם האינטרנט.

את מקומו של פדר יתפוס סגנו, ערן טיפנברון, 47, ששימש ב-4 השנים האחרונות כמשנה לעורך ynet ובעבר שימש כראש מערכת החדשות ב"ידיעות אחרונות". טיפנברון עובד בקבוצת "ידיעות אחרונות" 19 שנים, ולפני שהצטרף ל-ynet היה ראש מערכת החדשות של העיתון, רכז הכתבים ושליח "ידיעות אחרונות" בברלין.

את תפקיד המשנה לעורך הראשי תמלא הדס להב, 38, ששימשה עד כה כסגנית עורך "ידיעות אחרונות". במקביל יקודם אמנון מרנדה, 30, לתפקיד סגן עורך האתר, לאחר ששימש כראש מערכת החדשות של ynet.

אתר ynet הוא האתר הישראלי השני בפופולריות שלו. על-פי נתוני ועדת המדרוג, לאתר גלשו בחודש שעבר 2.1 מיליון גולשים בפועל (Real Users).

"ריצה למרחקים ארוכים"

בראיון שהעניק למגזין "פירמה" של "גלובס" בינואר השנה, התייחס פדר לעובדה שהוא די יוצא דופן בנוף התקשורת המקומי, לאור התחלופה הגבוהה של עורכי אתרים ועיתונים בישראל. לראיה - באתר המתחרה וואלה התחלפו 4 עורכים ראשיים ב-4 השנים האחרונות.

"זה קשור לאופי של הארגון, אבל זה גם אופי של פרסונה", אמר אז. "אתר ynet הוא לא אותו האתר שהקמנו לפני 12-13 שנה. זה ארגון שכל-כך צמח והתפתח, לא רק מבחינת גודלו והקהל שהוא מדבר אליו, אלא מבחינת דפוסי הפעילות, אופי המוצר שהוא מפיץ וכו'. לכן, לאורך כל 12 השנים לא היה מצב שבו עשינו more of the same, והתפקיד השתנה כל הזמן.

"ברמה האישית, הקריירה שלי התאפיינה בריצה למרחקים ארוכים. אני חושב שהמודל שאני מייצג, של עורך ראשי שהמשיך לנהל את הארגון מהימים שהוא היה סוג של סטארט-אפ ועד היום כשהוא ארגון תקשורת ארצי רב-היקף, זה המודל הנכון.

"זה מאוד שונה מהטרנד היום של עורכים צעירים בכל כלי התקשורת שאצה להם הדרך. כולם ממהרים. אנשים נורא צעירים, מאוד מוכשרים, יושבים שנתיים-שלוש בתפקיד, וכבר מרגישים שמיצו אותו ושהם חייבים להתקדם הלאה. אתה רואה עורכי מדורים ועורכי מדיות, שבתחושה שלהם מיצו את התפקיד בלי לדעת מה האופק. איזה אופק יש לבן 30 שעשה את כל מערך התפקידים?

"תקשורת לא יכולה להרשות לעצמה להיות כל-כך תזזיתית. יש משקל עצום לניסיון רב ולבוגר אחראי בכל ארגון. אני מאחל שכולם יירגעו קצת. שיהיו יציבים יותר. זה גם יבטיח שלאנשים האלה יהיה אופק מקצועי לשנים רבות. אחרת כולם ימצאו את עצמם משוטטים ללא הפסק".