הרשות השנייה לחדשות 10: לא ברור איך תעמדו בחוק

הרשות השנייה ביקשה הבהרות מחדשות 10, לאחר שבימים האחרונים החליטה להעביר את מתקניה לאולפני JCS בירושלים ולא לאולפני ג.ג. בנווה-אילן

הרשות השנייה ביקשה הבהרות מחדשות 10, לאחר שבימים האחרונים החליטה להעביר את מתקניה לאולפני JCS בירושלים ולא לאולפני ג.ג. בנווה-אילן. החשש ברשות השנייה הוא כי הערוץ לא יעמוד בהוראות החוק ולא יספיק לקיים את המעבר עד לספטמבר השנה. הרשות השנייה דורשת את ההסכם החתום בין ג.ג. לחדשות 10, אשר אמור היה להיחתם החודש.

במכתב שנשלח למנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, כתבה מנכ"לית הרשות השנייה אילת מצגר, "אבקש לדעת כיצד תהליך זה עולה בקנה אחד עם מחויבותכם על-פי חוק להתחיל לשדר מירושלים כבר בעוד כ-4 חודשים, וכיצד הדברים עומדים בלוח הזמנים שהתחייבתם לעמוד בו ושהועבר אלינו במכתבכם".

הרשות גם מבקשת לדעת כמה כסף שולם עד כה בעבור ביצוע העבודות ולוחות זמנים מלאים של כל המעבר, זאת לאור העובדה שבאולפני ג.ג כבר החלו בתהליך הכנת מתחם רחב בעבור ערוץ 10, ועל-פי ההערכות הושקעו בו מיליוני שקלים. הרשות דורשת דיווח בכל 15 בחודש באשר להתקדמות המעבר.

באולפני ג.ג. ובחדשות 10 ממשיכים בשיחות בניסיון של האולפנים למנוע את המעבר של החדשות לירושלים, לאולפנים שבבעלותו של בעל המניות בערוץ, רון לאודר. בערוץ תיאמו כבר עם ראש העירייה ניר ברקת את המעבר, בתקווה לקבל אישורים בהקדם, על מנת שלא לעבור על החוק.

על-פי ההערכות, אי-מעבר של חדשות 10 יהווה פגיעה מהותית באולפני נווה-אילן, שם שוכנים גם אולפני חדשות 2, והחברה עשויה לדרוש פיצוי כספי ואף לפנות לערכאות משפטיות.

הערב תתקקיים בדירקטוריון 10 ישיבה מכרעת בנושא.

באולפני ג.ג. לא הגיבו לדברים.

מערוץ 10 נמסר: "תהליך המעבר לירושלים מצוי בעיצומו, ובאחד בספטמבר חדשות ערוץ 10 יפעלו מירושלים. אנו נמשיך בעמידתנו הקפדנית בכל המחויבויות הרגולטוריות המוטלות עלינו".