נסיעה לעבודה: חצי שעה בבוקר הופכת ל-48 דקות אחה"צ

33 שבועות אנו ב"גלובס נדל"ן" עוקבים אחר זמני הנסיעה בימים א' ו-ו', בשעות הבוקר ואחה"צ, ביותר מ-30 מסלולים ■ נתוני זמני הנסיעה מגיעים מ-waze, והמטרה היא לתת ביטוי כמותי לתלונות על הזמן שמתבזבז בדרך לעבודה וממנה

33 שבועות אנו בגלובס "נדל"ן" עוקבים אחר זמני הנסיעה בימים ראשון ושישי, בשעות הבוקר ואחר הצהריים, ביותר מ-30 מסלולים. נתוני זמני הנסיעה מגיעים מחברת waze, והמטרה היא לתת ביטוי כמותי לתלונות על הזמן שמתבזבז בדרך לעבודה וממנה.

הפער בין זמני הנסיעה באמצע השבוע לסופו גדול, וזה חשוב משום שיום שישי הוא זה שרבים מוצאים כנוח יותר לקפוץ לראות דירה לקנייה או להשכרה.

עד כמה אמינה "נסיעת המבחן"? אפשר להתרשם שבמסלול מיקנעם עילית לתל אביב נרשם בממוצע פער של 36 דקות, ובמסלול מקדימה-צורן לתל אביב 34 דקות. במצטבר יש לכך משמעות רבה לזמן שאנו נאלצים לשהות על הכביש באמצע השבוע. מה גם שהפער הזה הוא נסיעה בפקק, במתישה הרבה יותר מנסיעה רצופה ונעימה לעבוד או ממנה.

ככל שנערמות התצפיות ונאספים הנתונים, לא ניכרות תנודות ניכרות בזמני הנסיעה שמתכנסים לנתונים שמופיעים לפניכם, ומתפרסמים במסגרת מדד התנועה של גלובס ו-waze.

דוגמא בולטת לפער תוך-יומי ביחס לאותו מסלול ממש מתקבלת בנסיעה מחיפה (נווה שאנן) לתל אביב - בבוקר תימשך הנסיעה 93 דקות, ואילו החזרה אחה"צ מתל אביב לחיפה תיקח רק 72 דקות. גם במסלול קריית השרון (נתניה) לתל אביב בולט פער, רק התבנית הפעם הפוכה: נסיעה של 31 דקות בבוקר הופכת ל-48 דקות אחה"צ.

לכל שבוע יש סוף שבוע
 לכל שבוע יש סוף שבוע