הרב יוסף: הבטחתי לדרעי ראשות ש"ס כשישתחרר מהכלא

דרעי מונה ע"י מנהיגה הרוחני של ש"ס ליו"ר התנועה ■ הרב יוסף: "איני מתנכל לאלי ישי, אך היה צורך להחזיר את הפיקדון לבעליו" ■ אלי ישי מונה ליו"ר רשת החינוך התורני "אל המעיין", ח"כ אריאל אטיאס יכהן כיו"ר הסיעה בכנסת

בדרשתו השבועית, התייחס אמש הרב עובדיה יוסף להחלטתו למנות את חבר הכנסת אריה דרעי ליושב-ראש תנועת ש"ס במקומו של אלי ישי. הרב גם הודה לישי, והוסיף כי "אינו מתנכל לו, אך היה צורך להחזיר את הפיקדון לבעליו".

"לפני שדרעי נכנס לכלא", אמר הרב יוסף, "הבטחתי לו שכשהוא ישתחרר - נאפשר לו לחזור לתפקיד יושב-ראש ש"ס".

בסוף השבוע, בתום התייעצויות ממושכות בבית הרב עובדיה יוסף, הכריזה רשמית מועצת חכמי התורה על מינויו של ח"כ דרעי לראשות המפלגה. אלי ישי מונה ליו"ר רשת מעיין החינוך התורני "אל המעיין", וביקש לקחת עשרה ימים כדי לחשוב אם ברצונו לקחת את התפקיד. ח"כ אריאל אטיאס יכהן כיו"ר הסיעה בכנסת.

"אני לא רואה בזה שום שמחה של שררה", אמר דרעי עם ההודעה על חזרתו לראשות התנועה. הוא הודה לאלי ישי על תקופת הנהגתו ואמר: "הוא ניווט את הספינה בכישרון במשך תקופה ארוכה בים סוער, בגלים, בתקופות לא קלות באופוזיציה ובקואליציה".

אחרי המתיחות בשבועות האחרונים, דרעי הבטיח כי בכוונתו לפעול לאחווה בשורות המפלגה. "אנחנו תזמורת אחת גדולה, ובתזמורת הזו ינגנו כל אחד את המנגינה שלו, את התפקיד שלו". הוא הצהיר כי יפעל אל מול החוקים שמשנים את הסטטוס קוו בנושאי יהדות וחברה ונגד הפגיעה בשכבות החלשות.