שמן מוכרת 5% נוספים מ"ים 3" למפעילה בכ-6 מ' ד'

לאחר סיום העיסקה תחזיק שמן ב-79.16% מקידוח "ים 3" המתבצע בימים אלה

שמן נפט וגז הודיעה היום כי נחתם הסכם בינה לבין מפעילת הרישיון CDC, המחזיקה ב- 5% מזכויות ההשתתפות ברישיון 387 / "שמן", על פיו CDC תרכוש מהחברה, זכויות השתתפות והתחייבויות בשיעור של 5% ברישיון כך ששיעור זכויותיה של CDC ברישיון יגיעו לשיעור של 10%.

לאחר סיום העיסקה תחזיק שמן ב-79.16% מקידוח "ים 3" המתבצע בימים אלה. זרח מחזיקה ב-7.5% נוספים. סך השקעתה של CDC בקידוח בהתאם לתקציב המאושר צפוי לעמוד על סך של כ-6 מיליון דולר.

CDC הינה חברת בת ב-100% של חברת SOCAR חברת הנפט והגז הממשלתית של אזרבייג'ן. SOCAR, מפיקה למעלה ממיליון חביות נפט ליום מתמחה בחיפוש, הפקה, ותובלה של נפט ומוצריו למדינות רבות ובהן ישראל.

בתמורה לזכויות הנרכשות, CDC התחייבה לשאת בחלק היחסי שלה (5%) בהוצאות התפעול שהוצעו ברישיון ובפעילות על פי הרישיון בהתאם לתקציב הקידוח ברישיון והכל בהתאם לפרוטוקול שייערך בין הצדדים ובו יפורטו ההוצאות שהוצאו לביצוע הקידוח ממועד תחילת הקידוח ועד להשלמת העסקה .

כמו כן החל ממועד השלמת העסקה תישא CDC בחלקה היחסי שלה (5%) בהוצאות התפעול שיוצעו על פי תכנית העבודה והסכם התפעול המשותף. במידה וככל שתוכרז תגלית מסחרית בקידוח, CDC תעביר לשמן תשלום חד פעמי בסך של 2 מיליון דולר אשר ישולמו בתוך 60 ימים ממועד תחילת פעילות הפיתוח ברישיון.

העברת הזכויות הנרכשות מותנית בקבלת אישור הממונה על עניני הנפט במשרד האנרגיה והמים. במידה שהתנאי המתלה לא יתקיים עד ליום 1 ביוני או לחלופין עד הישיבה הראשונה של הוועדה המייעצת במשרד האנרגיה והמים שדנה בהעברת הזכויות הנרכשות, אזי כל אחד מהצדדים יהיה רשאי להודיע על ביטול ההסכם.