הטיפ היומי: מניה סולידית ו"כבדה" שעשויה לזנק ב-22%

ב-RBC מתלהבים ממכירת חלקה (50%) של בסט ביי במיזם המשותף שיש לה באירופה, ל-Carphone Warehouse, בתמורה ל-775 מיליון דולר

קמעונאית מכשירי החשמל והאלקטרוניקה Best Buy נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 8.6 מיליארד דולר. הרשת שהוקמה בשנת 1966 מפעילה יותר מ-1,400 חנויות ומעסיקה למעלה מ-165 אלף עובדים.

בסט ביי דיווחה על מכירת חלקה (50%) במיזם המשותף שיש לה באירופה, ל-Carphone Warehouse, בתמורה ל-775 מיליון דולר. העסקה מורכבת מתשלום ראשוני של 573 מיליון דולר, ועוד שני תשלומים בסך 39 מיליון דולר כל אחד כעבור שנה ושנתיים מסגירת העסקה; וכן 124 מיליון דולר שישולמו במניות Carphone. העסק באירופה היה אמור להניב הכנסות בסך 5.5-5.6 מיליארד דולר בשנת 2014, ולהוות 11.5% מהכנסות בסט ביי. במקביל, הוא לא היה אמור להיות משמעותי בכל הקשור לשורת הרווח הנקי המתואם למניה.

אנו רואים את המכירה כצעד חיובי. החברה ממשיכה לצמצם את הפוקוס ולכוון את תהליך ה-turnaround שלה לשוקי ארה"ב וקנדה, ומבחינתנו מכירה זו הייתה אחד מהקטליזטורים הפוטנציאליים למניה, עליהם הצבענו בעבר. אנחנו ממשיכים להאמין שסיפור ההתייעלות של בסט-ביי מייצג הזדמנות לסיכוי גבוה עבור המשקיעים.

להערכתנו, למרות שהנהלת החברה ציינה שהמהלך לא מצביע על צעדים עתידיים דומים, ייתכן כי בסט ביי תבצע מהלך דומה גם בסין. עזיבתו של מנהל הפעילות בסין (שנקראת "5 Star") מגדילה לדעתנו את הסבירות שבסט ביי תנסה למכור את הפעילות שם. עם זאת, נציין שמדובר במהלך קשה בהרבה מאשר המהלך האירופי, לנוכח הקשיים בשוק האלקטרוניקה הסיני בשנת 2012.

על בסיס הפסקת הפעילות באירופה, אנחנו מנמיכים את תחזית ההכנסות שלנו לבסט ביי. עם זאת, אנו מעלים את תחזית הרווח למניה, על רקע שינויים צפויים ברווחיות הגולמית בפעילות בארה"ב. להערכתנו, בשנת הכספים 2014 (השנה הנוכחית) בסט ביי תציג רווח למניה של 2.35 דולר, 5 סנט יותר מהתחזית הקודמת שלנו.

בהתאם, אנחנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-27 דולר ל-31 דולר, פרמיה של 22.2% על מחיר השוק, וההמלצה נותרת "תשואת יתר".

* נכתב ע"י RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן