אחיו של ג'קי בן-זקן רכש מניות שמן ב-1.5 מיליון שקל

מאיר "נוני" אלמוזנינו הוא אחיו הצעיר של בן-זקן, והוא מעורב בפעילות קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד שבה מחזיק בן-זקן

בגיוס המוצלח שערכה חברת שמן נפט וגז לפני כ-10 ימים, שבו גייסה כ-50 מיליון שקל, הודיעו מראש כמה בעלי עניין בחברה כי בכוונתם להשתתף בהנפקה בסכום כולל של כ-15 מיליון שקל. בין בעלי העניין הללו הייתה חברת בונסטאר, שבשליטת יוסי וישי מור, וכן אברהם נניקשווילי וג'קי בן זקן, אשר השקיעו כ-6.5 מיליון שקל כל אחד בהנפקה.

מהדיווח לבורסה עולה כי בן זקן גייס לטובת ההנפקה לא רק שותפים עסקיים, אלא גם בן משפחה - אחיו, מאיר "נוני" אלמוזנינו, שרכש מניות שמן בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל, המהוות 0.37% מהון המניות של החברה. אלמוזנינו, המתגורר אף הוא באשדוד, הוא אחיו הצעיר של בן זקן, והוא מעורב בפעילות קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד, שבה מחזיק בן זקן.

שמן תעביר 5% מהזכויות ל-CDC

בתוך כך, דיווחה שמן, שבראשה עומדים יוסי לוי (מנכ"ל) וגבי אשכנזי (יו"ר), כי הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה אישר את העברת 5% מהזכויות ברישיון שמן לחברתCDC מאזרבייג'ן. לאחר העברת הזכויות, נותרה שמן עם החזקה של 77.7% מהזכויות ברישיון; CDC, מפעילת קידוח "ים 3" הנערך בימים אלה, עלתה להחזקה של 10% בקידוח; ושותפות החיפושים זרח וחברת צמיחה מחזיקות כל אחת ב-7.5% ו-4.8% בהתאמה בזכויות ברישיון.

מטרת קידוח "ים 3" היא הגעה לשכבת הנפט בעומק מרבי של 5,800 מטר, שבה התגלה נפט בקידוח קודם שנערך בשנות ה-90. לאחר שנתקלה בלחצים גבוהים בשכבת הגז בעומק של כ-3,550 מטר, נאלצה שמן להפסיק את הקידוח. על מנת לפתור את הבעיה, שכרה שמן מומחה מחברת Wild Well Control. החברה ממוקמת ביוסטון שבמדינת טקסס בארה"ב, והיא נחשבת למובילה עולמית בטיפול במשברים שמתרחשים במהלך ביצוע קידוחים בים וביבשה.

בעזרת המומחה מארה"ב הצליחה מפעילת הקידוח לבצע פעולות שיאפשרו להתמודד עם הלחצים הגבוהים. מדובר בלחצים הגבוהים בכ-30% מהלחצים שהיו בקידוח "ים 2" שנקדח בשנות ה-90 ושעל פיו תוכנן הקידוח הנוכחי. בעקבות העיכוב שנוצר והצורך בתכנון מחדש של הבאר, גדל תקציב קידוח "ים 3" ב-22 מיליון דולר, וכעת הוא נאמד בכ-138 מיליון דולר (לא כולל מבחני הפקה).

בשבועיים שקדמו להנפקה, איבדה מניית שמן כ-18% מערכה על רקע ההערכה כי בכוונתה לגייס כסף תוך מתן הנחה על מחיר השוק. מאז ההנפקה לא התאוששה המניה, וכעת היא נסחרת במחיר של 9.9 אג'. כך, כל מי שרכש מניות בהנפקה נמצא כעת בהפסד של 1% על השקעתו. מחיר זה משקף לחברת שמן שווי של 375 מיליון שקל.