תביעה ב-5 מיליון שקל נגד מוטי מלכה: "אנס אותי וסרסר בגופי"

מתלוננת נגד ראש עיריית קריית מלאכי, שהתפטר לאחר שהורשע בהטרדה מינית, הגישה נגדו תביעה אזרחית ■ פרקליטו: "עובדה שהוא לא הואשם בכך"

"חשוב לי לבוא לבית משפט ולהגיד לו 'למה עשית לי את זה? מה עשיתי לך? עשיתי לך משהו רע?' זה אוכל אותי כל הזמן. מה עשיתי לו, ריבונו של עולם? בסך-הכול באתי לבקש עבודה. הוא לקח אותי והרג אותי. שיסתכל לי בעיניים, שיענה לי, ושלא יכחיש שלא היה. שיבוא ויתנצל. זה מה שאני רוצה" - כך אמרה אחת המתלוננות על אונס נגד ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר, מוטי מלכה.

על-פי הדיווח באתר וואלה, המתלוננת אמנם נותרה מחוץ לכתב האישום שהוגש בסופו של יום בפרשה, אבל היא לא מוותרת. היום (ד') היא הגישה תביעה בגובה 5 מיליון שקל נגד מלכה, נגד סגנו לשעבר יוסי סולימני ונגד עיריית קריית מלאכי.

בתביעה נכתב כי מלכה אנס אותה וכפה עליה לשכב עם שני גברים נוספים, בהם סגנו סולימני. עוד נטען כי בעירייה ידעו על המתרחש ולא עשו דבר בעניין.

מלכה נעצר לפני כשנה בחשד לביצוע שורת עבירות מין, סחיטה באיומים, שוחד, מירמה והפרת אמונים. בין החשדות שנחקרו עלתה טענתה של אחת המתלוננות כי כשנתיים לפני מעצרו של מלכה הוא אנס אותה ואף צירף אנשים למעשה וסירסר בה.

מלכה טען מנגד כי היחסים ביניהם בוצעו בהסכמה, וכי המתלוננת היא ש"רדפה אחריו".

בחודש מארס השנה הורשע מלכה על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע שתי עבירות של הטרדה מינית כלפי שתי מתלוננות. המקרה של התובעת לא נכלל בכתב האישום, וזאת בשל חוסר ראיות.

בשבוע הבא אמור להתקיים שלב הטיעונים לעונש במשפטו של מלכה, לאחר שהתפטר כבר מתפקידו כראש העיר. התיק נגד סולימני, שנחקר אף הוא בחשד שתקף מינית את אותה אישה, נסגר מבלי שהוגש נגדו כתב אישום.

מבחינתה של התובעת, העובדה שלא הוגש כתב אישום בעניינה לא משנה את מה שקרה. לדבריה, היא, אישה צעירה ואם לילדים שנקלעה למצוקה כלכלית, בסך-הכול ביקשה עזרה במציאת עבודה. אולם, על-פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שרית חרל"פ המתמחה בייצוג אזרחי של נפגעות עבירות מין, היא נאנסה על-ידי מלכה בדירה ששכר, לשם באה לשוחח אתו בענייני עבודה.

"זה לא היה נראה לי מוזר. הוא אדם רציני. לא חשבתי על זה. לא הייתי במקום של לחשוב. לא חשבתי שהוא יאנוס אותי", אמרה לוואלה חדשות.

בהמשך, נטען בתביעה, מלכה אנס אותה עוד פעמים נוספות. אם לא די בכך, נטען, הוא הזמין את סולימני לדירה והחזיק את התובעת בכוח בזמן שסולימני, לפי התביעה, אנס את הצעירה.

מומחה שבדק את התובעת קבע בחוות-דעתו כי היא סובלת מתסמונת פוסט-טראומטית בעקבות מקרי האונס שעברה. הוא המליץ לקבוע לה 75% נכות נפשית.

"היו לי בעיות שינה קשות. בעיות חרדתיות. המצב שלי הידרדר. הייתי לוקחת כדורי שינה. מועקה מאוד קשה. היתה לי עייפות נפשית", היא מספרת על מצבה באותה תקופה. "בעלי הרגיש שהמצב קשה. זה פגע בילדים שלי, פגע בתפקוד שלי כאמא. הייתי מנותקת, בבועה. הייתי לא בעולם הזה. הגוף נמצא, אבל הלב, הנשמה, הראש מנותק. היו לי מחשבות אובדניות".

גם היום, לטענתה, היא מרגישה "סוג ב'". לדבריה, "אנשים יש להם בעיה לדבר אתי. גם מצד המשפחה. לא מספיק הייתי קורבן, אתה נהפך לקורבן כפול. זה נורא קשה. אתה מנסה להגיד משהו, אבל אתה לא יכול. אף אחד לא מאמין".

היא מקווה שהתביעה תוביל לכך שמלכה יודה לראשונה במעשיו ויבקש סליחה. "אני אדם רדוף. אני אדם מנודה. לא קולטים שיש פה קורבן, לא קולטים איך אישה הגיעה למצב הזה. חושבים שהאישה אשמה באותה מידה, שהיא רצתה את זה. לא מבינים איך אישה הופכת לשבר כלי ולא יכולה להתמודד מול בן אדם עם כוח.

"זה אריה ועכבר. הוא עם הכוח. הוא החזק", היא אומרת. "יש אמת, ואת האמת כולם יודעים בלב. הוא יכול להכחיש כמה שהוא רוצה, אבל את האמת הוא יודע, והאמת חזקה מהכול. נקווה בעזרת השם שהאמת תצא לאור".

עו"ד חרל"פ מסבירה כי העובדה שהמקרה של המתלוננת לא נכלל בכתב האישום לא צריכה להשפיע על התביעה האזרחית. "מה היו שיקולי הפרקליטות כשהם החליטו להוציא את המקרה הזה מכתב האישום, אנחנו לא יודעים עד הסוף. לפעמים יש שיקולים זרים. אנחנו, הפרקליטים של המתלוננת, חושבים על הצד שלה. היא עברה אינוס, היא עברה הטרדה מינית ארוכה. יש תשתית ראייתי מספקת ואף יותר מכך להגשת התביעה. יש חוות-דעת שנותנת לה 75% נכות פסיכיאטרית, ואני חושבת שזה אומר את הכול", אמרה.

"מר מלכה הכחיש לאורך כל הדרך שאנס את המתלוננת, ועובדה שבסופו של יום גם הפרקליטות השתכנעה שאין מקום להגיש נגדו כתב אישום", מסר פרקליטו של מלכה, עו"ד אבי חימי, בתגובה לתביעה. "תמוהה מאוד ההחלטה של המתלוננת להגיש תביעה נגד מרשי, וקשה להשתחרר מההרגשה שמדובר בניסיון להשפיע על ההליך הפלילי".

יוסי סולימני, באמצעות עו"ד גיא שמר, סירב להגיב לדברים.

מעיריית קריית מלאכי נמסר בתגובה: "כאשר נקבל את התביעה נגיב עליה, כמקובל בבית המשפט".