חשד: הרצח בבר-נוער בוצע כנקמה על תקיפה מינית של נער

חגי פליסיאן מפרדס-כץ חשוד כי ביצע את הרצח כנקמה בפעיל בקהילה הגאה, שאנס לכאורה את קרוב משפחתו הקטין ■ טרלן חנקישייב והקטין חשודים כי סייעו לפליסיאן בתכנון הרצח ■ חברם הקרוב, אסיר הומו, הפליל אותם והפך לעד מדינה

‎‎כשבוע אחרי שהמשטרה עצרה 3 חשודים במעורבות ברצח בבר-נוער - שבו מצאו את מותם ניר כץ וליז טרובישי ז"ל ונפצעו 11 נוספים, רובם קטינים - ויממה אחרי הפארסה של הפרסום החלקי של הפרשה על-ידי המשטרה ואיסור הפרסום המחודש על-ידי בית המשפט, הסיר היום (ג') בית משפט השלום בתל-אביב חלקים מצו איסור הפרסום הגורף מאחורי חקירת הרצח‏‎.‎‏

כעת מותר לפרסם כי החשוד המרכזי ברצח במועדון הבר-נוער בלב תל-אביב באוגוסט 2009 הוא חגי פליסיאן בן 23 מפרדס-כץ. לפי החשד, פליסיאן ביצע את הרצח בסיוע של שני חשודים נוספים, בהם קרוב משפחתו הקטין, כנקמה בפעיל בקהילה הגאה, שאנס לכאורה את אותו קטין.

‏לפי החשד, חגי פליסיאן נכנס כשהוא לבוש שחורים למועדון הנוער של הקהילה הגאה ברחוב נחמני בתל-אביב ב-1 באוגוסט 2009 וירה ללא אבחנה בנוכחים במקום, עד שגרם למותם של טרובישי וכץ ולפציעתם של נוספים.

שני העצורים הנוספים, בהם הקטין, חשודים כי קשרו קשר עם פליסיאן לבצע את הרצח וסייעו לו במעשה ובהעלמת ראיות לאחריו. השלושה חשודים גם בביצוע עבירות רבות נוספות שאינן קשורות לרצח, בהן נשיאת אמל"ח, החזקת סמים, הצתות והתפרצות‏‎.‎‏

‏עוד מותר לפרסם כי בידי המשטרה נמצא עד מדינה, אסיר הומוסקסואל וחברם הקרוב לשעבר של החשודים ברצח מפרדס-כץ. לפני כ-4 חודשים, כשלמשטרה עדיין לא היה קצה חוט לפיענוח הרצח, סיפק עד המדינה למשטרה את הפרטים על הרצח ואיפשר את מעצרם של החשודים. עד המדינה החליט להפליל את חבריו, לאחר שאלה הסתכסכו עמו וזלזלו בו.

‏‎‎אקדח בחורשה בראש-העין

‏‎‎החשודים ברצח בבר-נוער נחקרים כבר במשך כשבוע ואף עומתו עם עד המדינה בפרשה, אבל הם אינם משתפים פעולה עם המשטרה. ואולם, שוטרי משטרת מחוז תל-אביב משוכנעים כי עלה בידיהם לפענח את המקרה, וכי הם הגיעו להבנה באשר לשרשרת הנסיבתית והעובדתית שהובילה לרצח.

‏מהחקירה עולה החשד כי זמן קצר קודם לרצח הגיע נער בן 16, קרוב משפחתו של פליסיאן, אל מועדון הבר-נוער כדי לקבל ייעוץ והכוונה בנוגע לזהותו המינית. במקום פגש הנער בפעיל הקהילה הגאה, המבוגר ממנו בשנים רבות. אחרי הפגישה טען הנער בפני קרובי משפחתו כי הפעיל תקף אותו וביצע איתו אקט מיני בניגוד לרצונו.

‏בהמשך, לפי החשד, רקם הנער יחד עם חגי פליסיאן והחשוד הנוסף פעולת נקמה על האונס לכאורה.

לפי החשד, בליל הרצח הגיעו פליסיאן, הנער והחשוד השלישי אל הבר-נוער ברחוב נחמני במרכז תל-אביב. פליסיאן, לפי החשד, חיפש אחר הפעיל שתקף לכאורה את הנער, במטרה לפגוע בו. ואולם, לאחר שלא מצא את הפעיל, שלף בכל זאת את אקדחו ופתח באש לכל עבר.

לפני כמה חודשים מצאו מטיילים את האקדח ששימש לרצח בחורשה הסמוכה לראש-העין והביאו אותו למשטרה. האקדח נשלח למעבדה, ונמצא כי ממנו נורו הקליעים שהרגו את כץ וטורבישי. ואולם, במשטרה לא הצליחו לקשר בין האקדח לבין החשודים, עד לעדותו המפלילה של עד המדינה.

‏‏החשד: הפעיל הסתיר מידע

‏‎‎הפעיל בקהילה הגאה, שלפי החשד תקף מינית את הנער, הוא אדם מוכר בקהילה, שסייע בעבר לנערים רבים שנקלעו למצוקה נפשית. הוא עצור בידי המשטרה וחשוד כי ביצע מעשה סדום בקטין בניגוד לרצונו. עוד חושדת המשטרה כי אחרי הרצח, הסתיר הפעיל מידע בדבר איומים שקיבל מכיוונם של בני משפחת פליסיאן, מידע שיכול היה לסייע בפענוח המקרה.

פרקליטו של הפעיל, עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית, מכחיש כל קשר של מרשו למעשים המיוחסים לו וגם את ההערכה כי ידע על קשר כלשהו בינו לבין הרצח‎.‎‏ ‏‎"

‎כל התקופה מאז הרצח המזעזע ועד ליום מעצרו, הוא ניסה לסייע ככל יכולתו למשטרה לפיענוח הרצח ומאוד ישמח על תפיסת האשמים בביצוע המעשה", אמר עו"ד אלון. "חשוב לציין כי מעצרו נחת עליו כסיפור קפקאי מפתיע וגרם לו לנזק עצום, שכן מדובר באדם שפעל רבות למען הקהילה שאליה הוא משתייך". ‏‎‎‏