ח"כים חרדים תוקפים את פישר: "הוא רוצה לחסל את ילדינו"

פישר הזהיר אתמול ש"החילונים יהפכו למיעוט תוך כמה עשורים" - והחרדים רותחים ■ "גזען, אנטישמי, מונע משנאה עיוורת ולא מדאגתו לעוני, רוכב על הגל של שנאת החרדים. מה זה, כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו?"

ביקורת חריפה מצד החרדים על הנגיד היוצא סטנלי פישר, לאחר שהזהיר אתמול מפני בעיה דמוגרפית בישראל והפיכת החילונים למיעוט תוך כמה עשרות שנים.

"יש לנו אתגר דמוגרפי: אם יימשכו שיעורי הצמיחה הנוכחיים, האוכלוסיה החילונית תהפוך למיעוט תוך מספר עשורים, ותהליך שבו אוכלוסיה שבה שיעור ההשתתפות בעבודה נמוך תהפוך לרוב האוכלוסיה לא יוכל להימשך תוך המשך הצמיחה של רמת החיים. לשמחתי אנו עדים כבר לשינויים בתחום זה", אמר אתמול פישר בכנס Economics at IDC בבית הספר לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה.

התגובות לא איחרו להגיע. "חמור מאוד שמסע השיסוי וההסתה נגד הציבור החרדי נמשך ומגיע גם לדרגים הנחשבים כמקצועיים. דבריו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר חמורים מאוד, ראויים לכל גינוי והוקעה", אמר ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) בשיחה עם אתר "כיכר השבת".

פרוש הוסיף כי "לא מפתיע שלאחר הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים, יש מי שמבקש בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשתי פנים - פשוט לחסל אותם".

ח"כ נסים זאב (ש"ס) תקף גם כן את פישר ואמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אין זו הפעם הראשונה שהנגיד מתבטא בצורה גזענית כנגד החרדים, והיא באה מתוך השקפת עולם של שנאה עיוורת ולא מדאגתו לעוני, כאשר הוא רוכב על הגל של שנאת החרדים. מעניין שהנגיד איננו מודאג מהאוכלוסייה הערבית שתכפיל את עצמה, אלא רק מהחרדים, כפי שפרעה היה מודאג בזמנו ואמר 'פן ירבה' וגזר על עם ישראל 'כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו', ונשמע חס-וחלילה כפי האנטישמים בזמנו שהיו מודאגים מריבוי האוכלוסייה היהודית באירופה.

"מעניין למה הוא מתכוון באמירתו 'זה לא יכול להמשיך', בכוונו אל הבעיה הדמוגרפית של החרדים. ב"ה שהוא חוזר בקרוב לארצו, ואין לי כל ספק כי שם, בארה"ב, הוא לא היה מעז להתבטא כך כנגד ההיספאנים והמקסיקנים והאוכלוסיות האחרות".

מבנק ישראל נמסר כי ‫"בדבריו אמש במרכז הבינתחומי הציג הנגיד ניתוח כלכלי בלבד. להלן דברים שאמר הנגיד בכנס הענקת תארים של סטודנטיות חרדיות במכון לוסטיג בפברואר 2012. הנגיד עומד מאחורי דברים אלו כפי שהם גם היום: 'יש חלק באוכלוסיה, ששיעור הצמיחה שלו ביחס לשאר האוכלוסייה הכללית הולך וגדל, ושהמצב בו חלקו בכח העבודה נמוך מאוד לא יכול להימשך - השתמשתי במילה 'להיעצר'. לא אמרתי, ואפילו לא חשבתי, על שיעור הגידול הגבוה של האוכלוסיה החרדית, שהוא מבורך. התייחסתי לשיעור ההשתתפות הנמוך בכח העבודה, שהוא זה שלא יכול להמשך, וציינתי, שדבר זה כבר מתחיל להשתנות - אתן, הסטודנטיות שמסיימות היום את הלימודים כאן, אתן ההוכחה לכך'".