ארה"ב: ירידה בתביעות האבטלה - עלייה במכירות הקמעונאיות

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה רשם ירידה מעל לצפי של 12 אלף ■ המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.6% לעומת צפי לעלייה של 0.3% בלבד ■ בהמשך התפרסמו נתוני המלאים העסקיים

לאחר ימים רגועים מבחינת נתוני המאקרו מאז תחילת השבוע, היום התפרסמו שלל נתונים מתחומים שונים. היום התפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה, המלאים העסקיים, ומחירי הייבוא והייצוא של חודש מאי. רוב הנתונים שפורסמו היום הפתיעו לטובה.

נתחיל עם נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8.6. מספר התביעות רשם ירידה לרמה של 12,000 במספר התביעות לרמה של 334 אלף, לעומת 346 אלף תביעות בשבוע שקדם לו, כשהצפי היה לירידה מזערית לרמה של 345 אלף תביעות.

באותה שעה התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש מאי. המכירות רשמו עלייה חדה של 0.6% וזאת לאחר עלייה של 0.1% בחודש הקודם כשהצפי היה לעלייה של 0.3%. נתון המכירות ללא מכירות של כלי רכב עלה ב-0.3%, בהתאם לציפיות וזאת לאחר שנותר בחודש אפריל ללא שינוי.

גם נתוני הייצוא והייבוא פורסמו. מחיר ייצוא המוצרים, לא כולל מוצרים מתחום החקלאות, רשם ירידה של 0.7% בחודש מאי וזאת לאחר ירידה של 0.5% בחודש שקדם לו. גם מחירי הייבוא, לא כולל מחירים של מוצרי נפט, רשם ירידה של 0.3% וזאת לאחר ירידה של 0.2% בחודש שקדם לו.

בשעה 17:00 יתפרסם נתון המלאים העסקיים של חודש אפריל שרשמו עלייה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2% וזאת לאחר שנותר ללא שינוי בחודש מארס.