ענבר-מרחב לא יטפל בשלב זה בקריאייטיב של רקיט

תקציב רקיט הגיע כנדוניה של הסכם הייצוג עם HAVAS, אך רוב הקמפיינים הקרובים כבר הופקו ■ עם זאת, תקציב המדיה יועבר לענבר-מרחב-ניסן כבר עתה

למרות הסכם הייצוג שנחתם באחרונה בין קבוצת HAVAS הבינלאומית לבין משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, ייקח עוד מספר חודשים נוספים לפחות עד שהמשרד הישראלי יתחיל לקטוף פירות מתקציבי הקריאייטיב של מותג העוגן רקיט בנקיזר.

ל"גלובס" נודע כי כמקובל בחברה בינלאומית, כל תוכניות העבודה למותגים השונים אושרו כבר בתחילת השנה, והקמפיינים עצמם אושרו וצולמו. מי שעומד מאחורי הקמפיינים שיעלו הוא לא משרד הפרסום יורו בגלגולו הקודם, תחת ניהול האחים ארד, אלא ספקים שאינם נמנים עם מערך הפרסום הקבוע של החברה, בהם טוויסטד של אלון מוליאן ומנץ' של יניב מלינרסקי.

העברת תקציבי פרסום למשרדים שאינם נמנים על מערך הפרסום של החברה הוא מהלך לא טריוויאלי בחברה בינלאומית גדולה כדוגמת רקיט בנקיזר. כמו רוב החברות הבינלאומיות הגדולות, רקיט היא חברה מסודרת מבחינת האופן שבו פועל מערך הפרסום העולמי שלה. זהות משרדי הפרסום נקבעת על-פי מכרזים בינלאומיים, וההחלטה נופלת ברמה העולמית, כמעט ללא מתן בחירה להנהלה המקומית.

הסיבה שבגללה מוצאים את עצמם ענבר-מרחב-ניסן ללא תקציבי הקריאייטיב של רקיט בחודשים הקרובים, נעוצה במערכת היחסים המסובכת שהייתה ליורו הבינלאומית עם יובל ואיל ארד - השותפים המקומיים שקדמו ליורו.

האחים ארד רצו לצאת מההתקשרות עם יורו, אך בין הצדדים ניטש ויכוח משפטי, שעיכב מאוד את ההליכים וכמעט רוקן את פעילות משרד הפרסום מתוכן.

מאחר שרקיט בנקיזר לא יכלו להמתין עד שייפתר הסכסוך הממושך, הועברה העבודה לספקים אחרים, וכך למעשה מגיע ענבר-מרחב-ניסן לנקודה שבו הנדוניה העיקרית שמביאה איתה קבוצת HAVAS - בעלי יורו - לא יכולה לבוא לידי ביטוי בשלב זה בכל הנוגע לניהול הקריאטיבי.

עם זאת, בתחום המדיה יקצרו ענבר-מרחב-ניסן את הפירות באופן מיידי. בשנים האחרונות הופקד תקציב המדיה של רקיט בידי מחלקת המדיה של יורו שרכשה באמצעות חברת TMF. תקציב זה יועבר לענבר-מרחב-ניסן כבר עתה.

המשרד קונה את המדיה שלו באמצעות יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון, אך החלקים של יורו ימשיכו להירכש באמצעות TMF - חברת המדיה שבה שותפה יורו בישראל בשנים האחרונות, לפחות עד תום השנה הנוכחית.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של רקיט ב-2012 עמד על כ-23 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7 מיליון דולר במחירים ריאליים. מתחילת השנה פרסמה החברה בכ-8 מיליון דולר - כ-2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.