הנהלת רשות השידור והעובדים: הניעו את הרפורמה ברשות

(עדכון) - ההודעה המשותפת יצאה בתום הפגנה מאולתרת של עובדים ברשות השידור ■ על-פי גורמים ברשות, ההפגנה תואמה מראש עם ההנהלה

מנכל רשות השידור, יוני בן-מנחם, ההסתדרות ונציגי ועדי רשות השידור הוציאו הערב (ד') הודעה משותפת, לפיה הם מבקשים להוציא לפועל את הרפורמה ברשות.

ההודעה יצאה בתום הפגנה מאולתרת של עשרות בודדות של עובדים ברשות השידור. על-פי גורמים ברשות, ההפגנה תואמה מראש עם ההנהלה.

במסגרת ההפגנה פוצצו ישיבות מליאת רשות השידור בירושלים, ונחסמה היציאה מהחניה ברשות, בין היתר לרכבו של היו"ר אמיר גילת. ראשי הוועדים שהתפרצו לישיבה תקפו מילולית את חברי המליאה הספורים שנכחו במקום והבריחו אותם.

הנהלת רשות השידור מסרה בעניין הטענה לתיאום ההפגנה עם העובדים: "למצער ליבנו שוב מלעיטים גורמים אינטרסנטיים את עיתון 'גלובס'. מנכ"ל רשות השידור ועוזרו הבכיר דוחים בשאט-נפש את ההשמצות וקוראים לאותם גורמים להפסיק לחשוב שהעובדים חוטבי עצים ושואבי מים, או שניתן להובילם כצאן לטבח".

קריאה משותפת

בהודעה המשותפת שהוציאה כאמור ההנהלה והעובדים ברשות נכתב כי בתום פגישה בין בן-מנחם ועוזרו הבכיר זליג רבינוביץ' עם הוועדים המיוצגים על-ידי ההסתדרות בטלוויזיה - כלומר העובדים שאינם עיתונאים, "הוחלט לצאת בקריאה משותפת של ההנהלה וההסתדרות להנעת הרפורמה וליישומה. ההסתדרות והוועדים הביעו אמון מוחלט במנכ"ל ובהנהלת רשות השידור וקראו לגורמים אינטרסנטיים להפסיק ולהבעיר את השטח ולהתחיל לקחת אחריות", לשון ההודעה.

"מנכ"ל רשות השידור קורא לגורמים הרלוונטיים להוציא את הרפורמה לפועל לאלתר, ובכך להציל את השידור הציבורי ולמנוע פגיעה במסך הערוץ הראשון, והביע את תמיכתו בקיום ההסכמים עם הוועדים".

בהודעה לא צוין מי הם הגורמים הרלוונטיים, אך ככל הנראה מדובר בשר הממונה גלעד ארדן ובאנשי האוצר.

בהיעדר רפורמה ברשות השידור, החל ב-1 ביולי יונהג תקציב חלופי ברשות השידור. במסגרת זו יפוטרו 100 עובדים ארעיים, ויקוצצו 40% מהשעות הנוספות של העובדים.

מלשכת יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, נמסר בתגובה: "יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, פתח את ישיבת המליאה וטען כי הוא תומך בהתנעה מיידת של הרפורמה ועושה הכול כדי להביא לכך".

עוד הוסיף גילת כי "עובדי רשות השידור מוחזקים כבני-ערובה מזה 5 שנים, מבלי לדעת מה יעלה בגורל מקום עבודתם. גילת מקווה כי האוצר יאשר את הרפורמה במהרה".

כפי שפורסם ב"גלובס" מוקדם יותר היום, גם אגודת העיתונאים דורשת ליישם את הרפורמה ברשות השידור ואף מאיימת לעתור לבג"ץ בנושא - וזאת בעקבות הפרסום אתמול (ג') ב"גלובס" על כך ששר התקשורת גלעד ארדן בוחן את האפשרות לסגור את רשות השידור ובודק האם המדינה יכולה לחזור בה מהתחייבותה לרפורמה.