מחזיקי האג"ח דחו הצעת שמלצר להקדים תשלום של 343 מ' ש'

הסיבה: "אינה מספיק אטרקטיבית" ■ מעדיפים ליהנות מהריבית צמודת המדד עד לפירעון המקורי

נכשל ניסיונה של חברת הליסינג של שלמה שמלצר, שלמה החזקות, להקדים את מועד תשלום חובותיה לסדרת אג"ח י', בהיקף של 343 מיליון שקל. סכום זה מהווה כ-16% מסך התחייבויות האג"ח של שלמה.

מחזיקי האג"ח החליטו ברוב גדול לדחות את הצעת החברה לשלם להם כעת את הסכום המוזכר, והחליטו לקבל את החוב כפי שנקבע מראש, בשני תשלומים - מרבית הסכום בסוף נובמבר וחלקו טרם לכך, בסוף אוגוסט. ברקע להחלטה, הסבירו המחזיקים כי "ההצעה לא הייתה מספיק אטרקטיבית. החברה לא הציעה תוספת למחיר, ביחס למה שאפשר לקבל מהאג"ח כפי שתוכנן במקור, אלא רק לשלם את הסכום, ללא פרמיה".

המחזיקים, נציין, לא רואים סיכון ביכולתה של שלמה לעמוד בתשלומים, והעדיפו ליהנות מהריבית צמודת המדד של הסדרה עד למועד הפירעון המקורי, בין היתר על רקע המחסור באלטרנטיבות השקעה בשוק.

הצפי של חלק מהמחזיקים הוא כי בחודשים הקרובים המדדים יהיו חיוביים, בשיעורים יחסית משמעותיים, ועם דחיית ההצעה הם יוכלו ליהנות מכך.

בשנתיים האחרונות, הקדימה שלמה פעמיים תשלומי אג"ח, בהיקף כולל של 210 מיליון שקל.

שלמה החזקות נסחרת בבורסה באמצעות שבע סדרות אג"ח, בהיקף של 2.1 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות נמוכות של עד 4%. אייל גור, מנכ"ל שלמה החזקות, מסר כי "על אף שהליך הקדמת הפירעון לא צלח, אנו רואים ביטחון מוחלט של המשקיעים באג"ח החברה, אותן הם מבקשים להחזיק עד תום התקופה המקורית".